Lektion och läxa

I morse hade vi terminens första lektion och fick med den också terminens första läxa, som är till nästa vecka. Jag låg nyss och läste igenom kapitlet, men jag vet inte om något direkt fastnade. Jag fick läsa om varje rad fem gånger och då är det svårt att få in något. Men mina tankar är på helt andra ställen just nu. Det är inte så jäkla lätt att få in en massa formler om fasta och rörliga kostnader då. Och så är jag helt ovan att plugga. Det är svårt att hitta tillbaka till tekniken (om jag nu hade någon). Jag får se om jag kanske gör några uppgifter senare också. Det är så jäkla jobbigt att inte ha någon motivation till något men veta att jag MÅSTE plugga. När man måste något är det inte alltid så kul. Och är det inte kul är det svårt att lära. Har glömt bort en hel del från ekonomin, kanske borde läsa igenom alla kapitel vi gjorde förra året för att kanske gräva fram mina gamla kunskaper? Jag kan ju läsa sammanfattningarna från varje kapitel i allafall, då borde jag få tillbaka en del. Mmh, det ska jag se till att göra innan den här veckan är slut. Och senast måndag ska jag ha gjort klart alla 8 uppgifter. Låter som en bekväm deal för mig just nu. Vill inte börja andra dagen i skolan med att verkligen råplugga. Man kan väl få... mjukstarta?

Nåja, jag kommer nog igång. Allt känns rätt hopplöst när jag inte tänkt på att skolan verkligen började i måndags. Jag hade bara söndagen i mitt huvud. Att skolan började, det existerade inte just då. Jag tror att all min skolförvirring kommer att försvinna så snabbt jag fått shcemat. Då vet jag vad jag har att göra och hur resten av den här terminen kommer att se ut. Jag vill helst av allt bara gräva ner mig i allt plugg, verkligen plugga effektivt, få bra resultat. Engagera mig. Det känns som att tiden kommer gå snabbare då, och det vill jag verkligen att den ska göra. Jag behöver bara motivation... Och jag tror jag kommer att hitta den, snart.

Ledsen att jag låter som världens mest negativa människa. Men jag har inte haft en bra dag idag helt enkelt. Det kan inte alltid vara bra, så är det bara. Synd bara att jag tänker på helt fel sätt när det händer...

När mamma slutat jobba ska vi åka ner till Telia så jag äntligen kan byta till halebop! Mitt abonnemang är avbetalt nu och det ska bli så skönt att få kontantkort... Det är lätt att pengarna bara flyger iväg när man ringer med abonemang. Mamma måste följa med för att det står på henne, eftersom jag inte var 18 år när jag skaffade det. Då ska jag se till att numret skrivs över på mig också.

I miss you

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0