Mys

Regnet bokstavligen forsar ner. Det är verkligen mysigt när det regnar sådär riktigt mycket ibland. Regn är irriterande när det bara droppar, då kunde det ju lika gärna inte vara där. Men nu, när det har bestämt sig för att verkligen regna - då är det hur mysigt som helst! Det gör inte ens något att det regnar på min lediga dag. Det finns dagar man bara vill sitta inne och mysa och då behöver man inte ha dåligt samvete över att man gör det om det regnar! Fast jag ska inte vara inne hela dagen, klockan 14 ska jag och Ida gå ner på stan och fika. Det ser jag fram emot, Idahoo är liksom ett levande glädjepiller! Om det inte regnar så hysteriskt då ska jag nog ta med mig kameran.

Fick ett sms nyss från chefen, det stod att jag inte behövde jobba den 21 augusti. Det är... Nästa torsdag och är ett 10:30-16 pass. Ja vad ska man säga, synd att förlora pengar - men desdo skönare att vara ledig lite mer innan skolan börjar!

Vad ska jag hitta på fram till klockan 14? Någon gång måste jag duscha och klä på mig och sånt, men det tar ju inte så lång tid. Jag kanske bara ska sätta mig i en fotölj och bara titta ut på regnet, lyssna på hur dropparna slår mot fönsterbrädorna utanför. Jag är extremt fotosugen, men det är nog inte smart att ta med kameran ut på blöta äventyr...

Plask!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0