Wiie!

Igår var det som sagt Birsta och Sundsvall som gällde. Det första vi gjorde var att åka upp till MediaMarkt och köpa min bärbara dator - en Sony Vaio som hittills är helt underbar. Fin. Snygg. Söt. Som  jag vill att den ska vara. Sedan köpte jag inte så mycket mer, då jag tyckte att  6000 kronor var nog med pengar att spendera. Men det blev faktiskt ett rött träningslinne och en present till Erika som blev 19 igår! Grattis! Jag köpte en sjal till henne, som jag faktiskt blev avis på.

Träningen då? Jodå, jag hade ju då inte tränat eller spelat basket på 3 månader så jag kände mig lite klumpig och ja... Det gick som det gick. Ibland gick det bra, ibland undrade jag vad jag höll på med. Det roligaste var ju att jag har spelat mååånga matcher mot dessa tjejer... Och det har alltid varit det lag som vi hatat mest. Det kändes ungefär som att jag var där och spelade match mot dem - ensam. Och innan vi avslutade skulle vi samlas i mitten, he in händerna och ropa "SAINTS!". DET kändes verkligen inte rätt. Herregud, är jag redan en av Sundsvall Saints?

Det var helt okej kul också. Kände mig lite utanför, men de är ju redan ett sammansvetsat lag och så kommer jag. Jag som gett dem sveda och ilska på basketplanen. Don't hate on me! Det är dock väldigt förvirrande att spela med ett annat lag - de gör liksom på helt andra sätt. Och den här träningen skulle vara en mjukstart... Hm, jag undrar hur död jag kommer att vara efter ett vanligt pass.

Förresten så har de träningar varje dag. På helgerna är det gym och löpning. Men... Varje dag!? Det här kommer kräva att jag ger all min lediga tid till basketen. Att ta sig till Sundsvall, att träna, att åka hem sent. Sova. Gå i skolan, åka till Sundsvall efter skolan... Varje dag. Och på helgerna jobbar jag och får väl gymma och springa här hemma. Men gud, det kommer att kräva en hel del uppoffringar. Hästar... Vänner... Övrig tid.

"Och så kan ni säga hej till Olivia också!"
"....Hej... Hej... Hej...!" från lite olika håll.
"Tja." jag fick hålla mig för att inte börja skratta.

Det som jag tycker var ballast var att vi spelade lite match i A-hallen. Liksom, där har jag sett Dragons spela match. Ascoolt.

Nu gör min rygg hur ont som helst, så nu ska jag pussas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0