snömonster

Åkte som sagt ut till stallet strax efter sju. Då snöade det massor och bilen rullade tyst genom snön (även om bilen låter som en traktor..). Kom till Malle och gjorde mat och sedan red vi ut i vintermörknet. Han var till en början lugn och fin, men när vi började trava blev han pigg! Och för att inte tala om galoppen! Haha, efter det kunde han inte skritta utan trippade sött på tvären. Under hela ridturen pratade jag med Dado i handsfreen, eller vi pratade under hela min stallvistelse. Mockade lite snabbt innan jag åkte hem. Vägen hem var spännande, såg knappt något för att det snöade så mycket! Tur att man har en monsterbil..

Nu har jag druckit varm choklad och ätit limpa med ost. Det är verkligen gott! Letade även efter glitter som jag tänkte pynta håret med imorgon - Lucia till ära - men jag hittade inget glitter. Så det får bli min långa tomteluva istället! Den är så fin!

En snöig Malle efter våran ridtur =) Och så försökte jag knäppa kort på honom när jag var ute och red, men det var ju så mörkt!

Nu ska jag lyssna på musik och bara softa!


Kommentarer
Postat av: sofia

Haha mysigt=) funderar på att börja rida igen jag!:) fårse hur mycket tid jag har nu när jag ska börja plugga, men det ska nog gå! :D hoppas jag..



Haha ja det hade du fått göra, inte så mycket annat attg öra när man är klantig och tappar bort nycklarna;) hehe.



Ser att du går ekonomi, antar att du har an-britt som jag hade, kuL!;)

2008-12-12 @ 13:27:22
URL: http://sofiahellstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0