jaha

"Varningssignaler
Om man far illa av stress kan man till exempel få svårt att sova, svårt att koncentrera sig, dåligt minne, ångest eller ont i kroppen. Man kan känna sig trött och nedstämd eller få svårt att koppla av. Om man inte kan varva ner och komma i balans igen på egen hand, ska man söka hjälp så att inte besvären förvärras."

Jag läser lite om stress för att se om jag kan kategorisera mig själv som stressad. Haha, dumt av mig att ens fundera på om jag är stressad. Varenda "symptom" stämmer in på mig och det är ju nästan lite läskigt. Läste också lite om depression, eftersom jag de senaste dagarn spenderat varje kväll helt ihopbruten och nästan drunknat i mina egna tårar. Utan att egentligen känna någon anledning. Men, nu kanske jag inte i en fullt utbruten depression, men jag kände gott och väl igen några symptom. Till exempel att jag har haft ont i magen i flera veckor nu. Ibland gör det mindre ont, ibland gör det jätteont och ibland är det sjukt.

Nä, jag tycker inte om att sätta några slags diagnoser på mig själv. Jag är fullt frisk, bara lite stressad...

Hm.

Nu vill jag att Vertical Limit ska bli klar någon gång så jag får lägga mig och se på den! Har tagit lång tid... Och det återstår tydligen ungefär 40 minuter, men det kan säkert ändras till 2 timmar. Hastigheten har varierat från 6kB/s till 800kB/s så man vet ju aldrig... Nu ligger den kring 100 i alla fall så förhoppningsvis kan jag snart se film! Var ett tag sedan jag såg den filmen, men jag minns den som bra i alla fall!

Kan ju roa mig (och dig) med att skriva om min fantastiska... dag. Började dagen väldigt utvilad, fick sova mycket och det var skönt! Skolan började med prov i företagsekonomi, vilket inte kändes så bra. Men det visar sig när vi får tillbaka det. Jag får nog G och just nu nöjer jag mig med det. Sedan hade vi ett låångt hål så Elin och jag satt i biblioteket och skrev filosofi. Astråkigt. Sedan hade vi webdesign och jag lämnade in en till uppgift! Duktigt. Efter skolan åkte jag till stallet för att ha U-sekmöte. Babblade luciashow och det kommer nog att bli roligt! Jag är tydligen lotteriansvarig. Efter mötet så red jag ut med Fia & Upan och Mia & Radon! Vi skrittade gamla vägen bort mot OK, jäkligt kallt! Hästarna skötte sog bra och det var trevligt med sällskap! Minns inte när jag red ut med sällskap senast... Saknar den gamla tiden lite, då var varje dag full med ridning och sällskap tills någon tjatade på en att komma hem! Åh... Kom att tänka på alla galna uteritter Fia och jag har gjort! Oslagbart var friluftsdagen när vi red i orörd pudersnö hur länge som helst. Helt sagoligt var det!

Om jag inte hade varit så deppad, stressad och tappat intresset till det mesta så hade jag garanterat varit fodervärd nu. Eller hästägare till och med! Men just nu skulle det inte passa alls, även om det finns en liten dröm där i bakhuvudet. Någon gång kanske...

Nåja. Jag har väldigt ont i ryggen, axlarna och nacken. Tror faktiskt att jag ska kosta på mig massage. Ska i alla fall kolla vad det kostar ungefär, om jag inte har rätt att det brukar ligga på typ 600 kronor..? Känns som att jag behöver lite... hm... "vardagslyx". Och massage är något jag verkligen behöver! Jag kan inte ens trycka lätt på mina axlar utan att det gör förbannat ont! Ska kolla det till veckan.

Imorgon är det fredag. Jag fått förfrågningar om att leka med Duracell och Ida frågade om jag ville gå ut. Men nej. Jag tänker köpa mig något gott, sitta och uggla, se på film och bara ta min tid. Kanske tända lite ljus och lyssna på ljuvlig musik. Börja andas lite. Och sedan sova tidigt så jag är helt utvilad inför de två arbetsdagarna. Har ponnyridningen klockan 11 på lördag också. Börjar jobba klockan 17 och jobbar till typ 12. På söndag jobbar jag 11-20 och sedan tänkte jag sova så jag överlever nästa vecka! Så rolig blir min helg! Och antagligen måste jag plugga lite också.

91% av filmen är klar! Och tydligen bara 20 minuter kvar! Så nu ska jag ta och tvätta bort sminket, borsta tänderna och sådant! Mjau!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0