poopday

I can mash-potato
And I can do the twist
Now tell me baby
Do you like it like this?


Skoldagen. Ja, företagsekonomin gick bra. Försökte plugga flitigt inför torsdagens prov, gick okej. På psykologin såg vi en del ur en film som jag måste ta och se, den verkar bra! A Clockwork Orange heter den. Ska ta och fixa hem den någon dag... Sedan fick vi tillbaka våra uppsatser och jag hade inga direkta förväntningar, bara att jag sa att jag antagligen får VG. Och jag fick VG. Och blev jättebesviken. Så att jag ville skrika, gråta och kasta uppsatsen på min lärare. Eller papercutta hela mig själv med den. Tog mig hem innan jag hann utföra någon sådan handling, åt en macka och bytte om innan jag åkte vidare till stallet. Red ut i mörket på Malle, han var pigg som vanligt så då fick han lov att jobba lite.

Nu är klockan 18:17. Det är kolsvart ute och jag vill som vanligt bara lägga mig under täcket och försvinna för ett tag. Typ i 42 dagar. Och att någon under tiden håller ställningarna för mig. Men nej, nu måste fröken Månsson öppna skolböckerna och trycka in massa saker i huvudet. Företagsekonomi är det viktigaste just nu, men det är tråkigt och det måste göras. Allt tråkigt måste alltid göras. JAG ÄR SÅ JÄVLA SKOLTRÖTT! Kan ingen jävel se hur jag lider? Förstå hur jag känner? Kan ingen säga att det är okej att skita i skolan... Mmh, sure. Det är så mycket. Hela tiden översvämmas jag av saker. Jag som hade kontroll så lång tid, nu känns det som att allt håller på att springa över mig. För att jag inte orkar mer. Och jag lovar att jag papercuttar hela mig själv om jag får ett till jävla äckel-VG på ett jävla äckelprov. VG är typ... IG för mig. I alla fall nu när det känns som att kraven på mig är skyhöga och jag vill bara prestera bra. Men min kropp är slut, det finns inget som kan prestera längre. Eller så får jag väl bara inse att jag är ett misslyckad VG-barn som inte har det där lilla extra. Förlåt om någon är supernöjd med sina VG:n läser det här, men jag hatar att inte ligga i toppen när det känns som att jag gör mitt yttersta. Det räcker tydligen inte. Jag räcker inte till! Och jag vill fortfarande ligga under täcket hela terminen.

Ett konstverk. Av mig själv. Wow.

Jag har inte varit hos Malle på tre dagar (torsdag, tisdag, torsdag) och det var så jäkla skönt. Det är både en skönt och jobbigt att inse det. Skönt för att då vet jag. Jobbigt för att jag hållt på med hästar i 10 år nu. Och det känns svårt att bara lämna det, när det är en stor del av mig. Men jag tänker fortsätta tills Malle säljs, sedan får jag se hur jag gör. Framförallt ska det bli skönt att inte ha något alls efter skolan som jag "måste" göra. Inget som tar upp så mycket tid, även om det bara gäller två dagar i veckan.

Nu ska jag bara sitta och lyssna på Dirty Dancing soundtracks... Tills jag börjar plugga av mig själv? Snarare tills jag somnar... Imorgon ska vi sitta och skriva nationellt prov i svenska i 5 timmar. Har köpt frukt, naturgodis och en naturell Loka som jag tänkte mata mig själv med under den tiden. På den jävla uppsatsen ska jag i alla fall ha MVG! Annars kan jag lika gärna lägga av... Ååååååh.

Ja, lite whine. I sooooo sorry.

Jag mår asbra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0