Kort vecka men tre långa att dras mes

Imorgon är det tre veckor kvar. 21 dagar. Det känns som det kommer att bli tre väldigt tunga veckor. Hösten kryper närmare och närmare. Det blir mörkt på en gång, träden kommer snart att tappa alla löv. Jag är sjukt mörkrädd och blir deppad när allt ser dött ut. I'm feeling so cold. Min pojkvän är 50 mil ifrån mig. Skolan kommer snart att attackera med många uppgifter och proven kommer att ligga på en hög.

Hösten är en uppförsbacke och jag räds den, för det har alltid varit det period på året då jag mått som allra sämst. Loosing my way. Men nu har jag helt andra förutsättningar! Jag är hel och lyckligare än vad jag någonsin varit. Och även om jag kommer att få trampa i de djupaste svackorna så vet jag vem som alltid lyfter upp mig. Han är min motivation. Så på så sätt utmanar jag hösten till att försöka förstöra mig den här gången! För den kommer inte att bryta ner mig, aldrig!

Idag var första skoldagen för den här veckan och jag kom precis på att senast jag var i skolan var förra torsdagen. Ja, det blir en kort vecka för mig! Och jag måste bara få berömma mig själv, för jag är så duktig! Jag har inte bara varit hemma legat sedan Dado åkte, jag har bland annat tragglat mig igenom 10 ekonomiuppgifter! Sedan att jag hade gjort fel på de flesta får mig inte att känna mig sämre, jag har ju Elin till hjälp dessa tillfällen. Hon skulle lätt kunna ersätta A-B. Jag har även gjort en filosofiuppgift, vilket känns ganska simpelt att göra då det handlar mest om vad jag tänker. Sedan har jag skrivit en uppsats i internationell ekonomi och den är i stort sett helt klar! Ska bara finslipa den lite innan jag lämnar in den (ungefär två veckor före sista inlämningsdatum..!). Och ikväll har jag skrivit och skickat in svenskauppsatsen vi har till nästa vecka. Och för att göra det hela ännu bättre, så tänkte jag läsa lite i religionsboken och kanske lite i psykologiboken innan jag sover. Jag är verkligen helt fantastisk!

Imorgon är det fredag och det är början till en väldigt fullspäckad helg för min del. Slutar skolan 15:05 och ska sedan ner på McDonald's och jobba 16:19:30. Efter jag slutat ska jag åka till stallet och gå en promenad med Malle, samt fixa allt åt Lemon. Hon får dock vila, jag vill komma hem någon gång! På lördag jobbar jag 11:30-16:30 och ska efter det passet ut till stallet igen. Då tänkte jag eventuellt rida Malle och gå en sväng med Lemon. Sedan ska jag och min favorit-Ida ut! Det ska bli kul! Även på söndag blir det jobb, 11:30-19:30. Och efter det ska jag till stallet och om jag orkar rida Lemon, Malle får vila. Ja, jag är alltså hästvakt åt två hästar i helgen. Men jag behöver bara ta hand om Malles motion och borsta lite. Lemon däremot ska jag fixa allt åt, men det gjorde inget om jag inte hann rida. Och mellan allt det här tänkte jag försöka fota lite, träden är så vackra nu! Tänkte även fortsätta med min pluggtrend och läsa ilte ekonomi!

Jag längtar till måndag, för om jag är frisk så ska jag börja träna! Jag är så motiverad nu och jag säger bara äntligen! Jag som aldrig tyckt om att gymma, ska fixa gymkort och börja träna regelbundet och se om det kanske är något för mig ändå. Jag känner verkligen att jag måste börja röra på mig, inte bara för att bli vältränad, utan mycket för att jag mår så mycket bättre psykiskt!

Nä, nu tänkte jag ta och plocka ihop mitt lilla office här på matbordet. Det är papper, böcker, min iPod och mobil och så min älskade laptop! Imorgon ska bli en bra dag, minst lika bra som den här dagen, så det är nog bäst att jag går och lägger mig snart så jag är pigg.

Justin Timberlake och Lady GaGa är mitt nya beroende. Underbart!

Godnatt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0