Bad day

Den här dagen har hittills inte varit i närheten av så bra som gårdagen. Vaknade och var trött som fan, men det får jag helt skylla mig själv för! Men jag ville liksom sitta uppe och prata, då blev det sent bara. För att inte somna på den andra lektionen köpte jag en kaka och en Coca-Cola, som faktiskt fick mig att kunna koncentrera mig hela lektionen - men som sedan gav mig sjukt ont i magen. Jag vet att jag inte kan äta och dricka sockerbomber, men det behövdes ju. Har fortfarande ont, så det var ju mindre trevligt att gå hela skoldagen så...

Av någon anledning känner jag mig misslyckad för att jag inte verkar kunna göra som jag vill att saker ska bli. Det är som att allt jag försöker göra bra - uppfattas dåligt. Eller blir dåligt helt enkelt. Eller så är det bara jag som uppfattar allt så. Det är väldigt påfrestande iallafall, att först vara glad och tycka att något man gjort är bra, men sedan verkar det inte uppskattas. Eller jag vet inte, jag är så tankspridd så jag borde sluta skriva om det här. För oftast stämmer det inte. Men känslan av misslyckande är jobbig att ha, get it?

Roligast har varit lunchen, då en hyper-lycko-nervis-Ida gjorde mig sällskap. Det är en sak som fått mig att känna mig lite gladare idag! Helt klart, I'm so happy for you!

Sedan fick vi ju oss ett gott skratt på psykologin också, det där med att få ner duken till OH:n kan vara knepigt när den sitter hööögt... Men med en Ida på en Alex på en stol så gick det ;)


När jag äntligen tagit mig hem från den sega skoldagen ville jag bara slå mig ner framför min fina laptop. Men nä, då vill inte det trådlösa nätverket fungera och jag får bryt. Springer runt hela huset för att kontrollera att sladdar sitter som de ska, startar den stationära och försöker aktivera. Men det vägrar fungera och jag ville bara... Arrgh! Ja, hur som helst så sitter jag vid den stationära nu, seg som fan men det finns ju internet iallafall, så jag ska absolut inte klaga.

Hade tänkt att skriva klart uppgiften i filosofi nu, men jag tycker inte om att plugga här uppe faktiskt. Vill helst ligga i min säng och skriva, där kan jag liksom filosofera bäst! Haha. Ska till stallet senare ikväll, så har jag tur så har internet fixat sig innan så jag kan skriva. Eller så skriver jag när jag kommit hem, för jag ska bli klar innan fredag. Nåja, jag får väl öppna ekonomiboken nu istället, ett nytt kapitel och en hel hög nya formler att lära sig...

Jag är bara så less just nu. Jag vill bara att det ska bli fredag så att min riktiga verklighet kommer tillbaka. Det är som att jag lever i någon trög massa som bara håller fast mig, drar i mig.

3 dagar kvar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0