kära cykel

Igår innan jag började jobba skulle jag försöka fixa min cykel, som varit trasig ett tag. Det är växelvajern som har släppt och trasslat in sig lite. Jag låste upp cykeln och ställde den upp och ner, så att jag skulle komma åt lättare, men då rann det ut en svart vätska som såg ut som typ vatten och olja - RAKT PÅ MINA VITA, FINASTE & SKÖNASTE TYGSKOR! Jag blev pissed som fan och ställde tillbaka cykeln och gick till jobbet. Efter jobbet tog jag mammas cykel till Erika, där jag, hon, Lisa och Lotten grillade och lekte kurragömma med dunk (som var bland det roligaste jag gjort på länge! :D). Jag var hemma klockan 01:00 och kastade en liten mördande blick på min cykel som förstört mina skor.

I morse när jag skulle gå till jobbet så såg jag ett glappande hål... Där min cykel brukar stå... DEN VAR BORTA! Och jag insåg att jag glömt att låsa den igen när jag blev så arg på den. Jaaaahaa, tänkte jag och gick till jobbet med en irriterande känsla. Den har liksom stått där i fleera månader och just den natten den råkar vara olåst så försvinner den!! Och det måste ju ha hänt nångång mellan 01-10, tänk om jag kommit senare hem från Erika och stött på tjuven!?

Arrgh. Ikväll gick jag och Dado till mampa och fikade. Rakade även skallen på Dado, så nu har jag en ny pojkvän! Haha! När vi gick hemmåt så tänkte vi att vi kunde ta en sväng och kolla efter cykeln, det kändes ju som att det bara var en stöld för att ta sig någonstans lite snabbare. Tjuven hade väl kanske slängt åt sidan när han/hon inte behövde den längre. Vi gick ner mot stan och varje cykel jag såg verkade forma sig till min cykel i mina ögon, haha. Dado kom på att vid Hemköp stod det ju alltid en massa cyklar, så vi gick dit.

Och vad står inte där, om inte min cykel!? Olåst och med nyckeln i, uppställd på stödet prydligt och fint.
Så vi kom nyligen hem med min cykel, hihi! Den är ju fortfarande trasig (kan bara cykla på 3ans växel), men LÅST.

Jag är glad nu! Kan till och med förlåta cykeln för att den förstörde mina skor! PUSS!

Nu - dusch!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0