Sjukt lugn kväll.

Ja, det kom inte en enda rush efter 16. Det var ju soft, riktigt nice faktiskt. Man kunde pyssla på med sina saker och vara klar i god tid. Me like, a lot. Har kunnat softa en hel del och det behövdes ikväll.

Trots lite regn så var jag ut till Jenny och red i förmiddags! Det var roligt ^-^ Hennes pojkvän hängde också med, han på Pyla, Jenny på Brider och jag på Twilight. Roligt att rida travare, var ett tag sedan nu! Det blev en hel del skratt och jag undrar hur länge Jenny kommer att påpeka grinden jag och Twilight lyckades förstöra (knäckte tre brädor). Fick hälsa på alla andra djur också, mina favoriter var nog fåren - Doris och Tuva! De var enorma och superfluffiga och hur tama som helst. När man kliade dom på ryggen så blev dom alldeles till sig och betedde sig som hundar. Jag vill ha ett får! Diggade minigrisen Spike också! Även fascinerad över att hönorna var tama, även tuppen. Bara att plocka upp en :p

Här kommer en liten film från ridturen, ursäkta att den är på sne men jag tänkte inte på hur jag höll mobilen när jag filmade... Och visst har jag en snygg hjälm? Fick låna den eftersom jag kom på att jag hade min ute hos Wille...



Nu har Prada fått eld i baken och kutar runt som en... Ja, jag vet inte vad. Jag är ashungrig men har ingen mat. Jag är jättesugen på gröt, men har ingen mjölk (som vanligt). Får ta och bre mig lite knäckebröd (slut på mjukbröd också..). Eller vi kanske har lite fil kvar!? Haha, imorgon måste vi nog handla :p Helst vill jag gå och lägga mig, men jag har lovat mampa att hämta dom från ett 50-årskalas i natt. Känner att det kommer bli dubbelt så jobbigt om jag somnar nu och måste kliva upp om nån timme bara... Så jag stannar uppe. Ska ta lång sovmorgon imorgon! Det var först tänkt att jag och Anna skulle åka in med Wile till ridskolan och hoppa på banan när det var ledigt (fram till 09:00..). Men jag är glad att jag slipper vara i stallet klockan 07:00 imorgonbitti faktiskt, även om det hade varit roligt att hoppa :p Jag ska ju i alla fall rida imorgon, tror jag tar en liten sväng längs vägen bara :)

Well... Stängning imorgon också. Hoppas att det flyter på lika bra som ikväll (det vill säga att alla människor låter bli att gå till Donken).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0