underbart

Igår red jag ut med AnnaF! Det var en jäkla ridtur, kan jag meddela, ett riktigt konditionspass för Wille. Vi galopperade mycket och i slutet av backarna var det galopp, galopp... galopp... g-a-l-o-p-p.... g-a-a-a-l-o-p-p... Ja, ni fattar! Men han tyckte att det var väldigt roligt också, när han fått hämtat andan lite så var han på G igen! :) Vi red en grusväg som går till Älandsbro, men vi vände innan E4an och red, efter en sista galen galopp, in på en väldigt mysig skogsväg. Vi var ute i ungefär 1,5 timme och det var lätt den bästa ridturen hittills på Wille!

Idag åkte jag och Anna till Wille för att fota! Det blev en hel del fina bilder, Anna och Wille är så fina tillsammans :)





När vi var färdiga hoppade jag upp på hans mysiga barbackarygg och vi skrittade till ett badställe en bit bort. Vi ville se om Wille tyckte om att bada! Varken Anna eller jag trodde att han skulle gå i utan protester, då han är ganska kinkig när det gäller vattenpölar. Men se på maken - han gick rakt i!

Efter att både Anna och jag skrittat runt lite i vattnet så tog jag av mig byxorna och tröjan - vi ville se om han ville simma! Det var rätt kallt i vattnet, men det var ju mysigt så det fick gå. Men vi simmade aldrig något, vi kom inte så långt. Men han hade vatten över magen och bara några steg till så hade han behövt simma! Jag slapp i alla fall bli blöt mer än till knäna och det är jag nog glad över. Vi hade ingen handduk med oss :p

Gud så mysigt det var! :D Att bada med hästar är något som alla borde få uppleva! Åh. Nu tänker jag på hästsomrarna i Junsele, hihi.





Jag har lagt upp många fler bilder på min billdagbok - http://rainecolinde.bilddagboken.se. Tittaa!

Hihi, det känns som att jag blivit runt 15 år igen och är en lika stor hästnörd som jag var då. Love it. Jag längtar till nästa gång jag ska rida! Det blir på lördag, då ska jag till Jenny på jobbet och rida hennes hästar :) Och så Wille på söndag! Woho!

Nu ska jag äta kvällsfika. Mackor och O'boy! :D Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0