5 days in Gothenburg!

Här kommer en återblick på mina fem dagar i Göteborg!

Torsdag: Anlände som planerat 17:17 på centralstationen i Göteborg. Elin stod på perrongen och väntade och det var så kul att träffa sin bästa vän igen! Mihip! Vi gick genom en galleria, Nordstan, och mina ögon blev minst dubbelt så stora eftersom jag var tvungen att se så mycket som möjligt samtidigt. Vi kom fram till ett väldigt crowded place där inne och så såg jag lite Idolskyltar och grejer. En stor scen är uppslagen och så står Mariette där och sjunger. Ja, där stod Mariette och sjöng... Mariette... Men för helvete, det är ju några av Idolerna som är här! Haha, Elin hade sagt att hon hade en överraskning när jag kom fram och det började gå upp för mig att det här var överraskningen ;) Så en försmak av morgondagens händelse!

Hon slussade mig vidare och mina ögon var större och rundare än någonsin, det var så fina ljusdekorationer överallt och spårvagnar och byggnader och saker... Insåg att jag troligtvis skulle bli överkörd av en spårvagn någon gång under dagarna, de kom ju från ingenstans och fanns överallt! Vi åkte i alla fall hem till Elin och gud så mysigt hon hade det! Jag dumpade mina grejer och vi gick ner till en pizzeria och beställde en varsin otroligt god pizza, seriöst har jag aldrig ätit någon godare! Vi däckade senare smått av efter att ha legat och pratat lääänge och somnade i hennes 120 säng...


Elins många fönster!

Lycklig Elin med god pizza (jag var minst lika lycklig).

Fredag: The Day! Vi ställde klockan på 07:20 för att titta på Vakna med the Voice, det skulle ju komma en skådespelare från Twilight dit och vi visste vem... Vi hoppades väl båda på Robert Pattinsson men icke (buhu), det var han som spelar Laurent :) Vi masade oss så småningom upp, åt frukost och klädde på oss innan vi gick ut. Elin visade mig var en av hennes skolor låg (Språkskrapan, men jag sa alltid SpråkSKATAN) och vi vandrade sedan vidare mot Avenyn och mina ögon var fortfarande lika stora. Vi gick in på Coop för att jag skulle köpa batterier till min kamera, såg ett storpack med Duracellbatterier och jag högg dom direkt - har ju haft ett lika stort paket förut. Betalade 70 kronor och gick ut för att sätta i dom... Såklart har jag köpt den mindre varianten av batterier... Man kanske ska kolla vilken storlet det är också. Svor över det resten av vandringen längs Avenyn men jag blev sedan snäll som en ängel, hmm...

Vi åkte i alla fall till Elins andra fina skola och kollade på den. Ah, vi stod i en timme och bara tittade :') Den var så vacker! Haha, näe fan vad dryg jag är nu... Vi hamnade i alla fall i en mysig del av staden (som jag inte minns namnet på, Haga kanske?) och satte oss på ett fik som hette... Husaren I think (minnet vetni). Åt en go'macka och självklart apelsinjuice till den. Avslutade med en fet kladdkaka. Jag köpte btw baterier som PASSADE och kunde knäppa en bild på dagens fika;


GÖTT!

Jag gick i mina svarta skor med ca 5 cm klack på hela dagen och jag fick skavsår från helvetet och sedan började mina yttertår (hohohaha) göra så fruktansvärt jävla ont och jag började whina som en jag vet inte vad... Kämpade mig sista stegen in till Elin och slet av mig skorna - sköööönt. Jag bytte skor och vi tog en spårvagn till Ica Maxi och handlade tacostuff och some other stuff. När vi skulle köpa godis inför kvällens skoj fanns det bara en hylla lösgodis som var hälften av Coop i Härnösand! Och den innehöll inte de godaste och jag började svära och gorma över hur man kunde ha en sådan enorm affär till Ica Maxi och bara ha en minihylla med lösgodis... *PMS monstret var igång på riktigt*. Plockade muttrandes på mig det som var okej och så vände vi oss om. Och där stod en hylla till med godis... Fylld av mina favoriter. Frid och fröjd borde väl det innebära men då gick jag lös igen på Ica Maxi och svor att man fan inte kunde sätta en hylla där och en här, jävla skitaffär balbalablaa gormgormgorm. Det roliga var att det var små barn där jag stod och svor som mest, jag undrar vem som var barnet egentligen? :P

Väl hemma igen (efter en miljon trappsteg) lagade vi tacos - asgott! Proppmätta började vi fixa oss inför kvällen och begav oss hemifrån någon gång innan 18. Vi kom ner till Scandinavium och vi såg inte en människa! Det stod 19 på biljetten men vi ville vara där i tid i fall det var kö osv. Men ingen kö i sikte - kung tänkte vi! Vi gick runt för att se om man skulle gå in på den sidan vi kom ifrån eller den andra och vad möter oss inte runt hörnet..? Jo, en jävla miljon människor! Haha, snopet fick vi ställa oss i kön ändå ;)


En minidel av kön...

Vi stod ute en stund innan vi släpptes in och väl inne fick i stå utan för våran sektion och vänta i en halvtimme innan vi släpptes in. Vi intog våra platser som var mycket bättre än vad vi trodde! De spelade skön musik medan Scandinavium fylldes. På alla bilder ser det ut som att scenen är skitlångt bort, men det kändes inte så när vi satt där faktiskt :)



Taggade tjejer ;D

Sedan började IDOL! Kändes helt sjukt att sitta där, kan inte förstå att vi gjorde det faktiskt :P Det var kul att få se hur allt funkade, en jätterolig studioman sprang omkring och höll oss sysselsatta och informerde. Kan säga att ljudnivån i publiken är så mycket högre i jämfört med det man hör på TV! Vi slog Malmös decibelrekord och då fick man nästan hålla för öronen alltså, jisses! Haha :) Näee, jag vet faktiskt inte vad jag ska skriva mer om Idol, det var kul och en riktig upplevelse!


Westlife var där ^^ Och där ser ni juryn också ;)

Drygt 11200 pers!

Jag har filmer också, men har inte laddat upp dom än... Så de visar jag i ett annat inlägg :)

Lördag: Elin klev upp sjukt tidigt eftersom hon hade en tenta... Jag tänkte att jag skulle kliva upp med henne och äta frukost, men tror ni att jag orkade det eller? Näee, jag låg som en medvetslös säl i sängen och ville bara soooova. Och sov gjorde jag. När Elin gått somnade jag och sov till 10. Tänkte gå upp till köket (som hon delar med tre andra) och äta frukost, men vågade inte i fall jag skulle stöta på någon av de andra, haha. Roade mig i Photoboot på Elins Mac istället, sen kom hon hem och jag kunde äntligen få något att äta ;)

Lördagen bestod av en heldag på Nordstan och jag hade mina ljuvliga uggs på mig. Jag hade lagt undan ett par skor på fredagen, men bestämde mig för att köpa ett par svarta coola med nitar och grejjer på Monki! Är jättenöjd med dom, verkligen! :) Vi fikade på Donken och Elin var jättetrött (det kan man förstå..).


Oliv taggad för shoppiiinng.

Det var Elin också ;P

Ingången till Elins lägenhet. I swear.

Elins skola. Och det är faktiskt sant ;)

Fikade på Donken!

När vi kom hem var vi båda väldigt trötta (Elin smittade av sig på mig). Planen var att vi skulle gå ut men en hemmakväll men en fet godispåse och en bra film lockade. Men så tänkte jag att det här är sista dagen vi har möjlighet att gå ut och jag vill faktiskt gå ut! Elin kom igång hon med, med musik och efter att ha provat hela garderoben stod vi redo att göra Göteborg osäkert... Höhö. Vi skulle sätta oss på en pub på någon Långgata (?) innan vi drog vidare. Men på denna Långgata var varenda pub smockad och vi satte oss på Burger King istället, där fick jag i mig lite mat efter att ha insett att jag var hungrig :P Elin hörde med sin classmate Beata om var hon skulle och vips så tog vi en spårvagn och hamnade på ett litet place som hette Lokal. Beatas vän Anna var där och vi satt och pratade och hade det trevligt ^^ Jag köpte världens godaste alkoholfria drink och senare drog vi till ett ställe som heter Sticky Fingers!

Den klubben Elin och jag egentligen tänkt att gå på hade vi kollat upp så att vi kom in, men här var det 20 och vi trodde att det var kört. Men vakten sa att det var ett STORT undantag ikväll och att vi sedan skulle komma tillbaka om två månader... Aaaahhh, men vi kom in! :D Sticky Fingers var nice, flera våningar med olika musik. Jag diggade dock det högst upp, bäst musik där! Vi dansade och jag gjorde några nya moves, fina va Elin? Helt plötsligt blir Elin uppbjuden till dans av en kille i grön t-shirt. Och då menar jag verkligen uppbjuden! De typ buggade, haha! Sött :D Jag hängde med Beata och Anna upp en våning till där man hade utsikt över dansgolvet och jag kunde hålla koll på Elin som buggade omkring med sin pojke. Bredvid mig började en kille prata med mig om allt möjligt, mest om musik. Han var inte heller från Göteborg, kom från Värmland tror jag och ju mer jag pratade och var trevligt desto mer närgången blev han... Hattart', varför kan man inte vara social med fulla människor utan att de tror att man vill ligga med dom eller något? Han tyckte att det lät som att jag kom från Dalarna (ööh) och inte alls från Norrland. Och hans kollegor och han bodde på ett av Göteborgs finaste hotell och frågade om jag ville hänga med dit och efterfesta... Öhm, näe tack... Slutade med att han frågade om jag ville följa med till baren och ta en drink men då sa jag att jag skulle gå och så flydde jag med Beata och Anna.. Hoho!

Nere på dansgolvet gick det hett till i alla fall, men när Beata och Anna ville dra vidare så gick Elin och jag hem. Hon var ju tröttast av oss alla som varit uppe så tidigt! Vi somnade rätt snabbt kan jag säga ^^


Yeah!

Eliin i väntan på spårvagn!

Min goda drink.

Beata och Anna!

Elin buggar loss med killen i grönt ;)

Jag... Glittrade!

Söndag: Vi sov lite längre idag! Gick sedan ner på Nordstan och kollade runt en massa igen :P Vi satt på en bänk och vilade fötterna lite och så vänder jag huvudet åt höger och ser en butik som heter Bling. Omg, det MÅSTE vara mitt ställe!! Elin började kalla mig Skatan redan i fredags eftersom jag var och är tvungen att titta och ta på allt som glittrar och har paljetter på sig... Tänk! BLING! Vi gick in och det fanns en miljon kläder jag skulle vilja ha, men när det är så mycket blir jag typ förlamad och vet inte hur man shoppar. Men jag kom därifrån med ett blått linne med paljetter på, var nära att jag köpte två linnen med paljetter eftersom jag inte kunde bestämma mig... Men liksom, lite onödigt med TVÅ blå linnen med paljetter? JA.


Omg!

Eliin!

När vi kom hem lagade vi mat och låg och slappade. Nästa plan var att gå till Lisebergs julmarknad såhär på andra advent! Och det gjorde vi, det var SÅ mysigt! Allt var inklätt i lampor, mysig julmusik spelades och doften av julgodis och annat gott fyllde hela stället med en härlig stämning! Åh, jag vill åka dit igen :)




Alla träd såg ut såhär!



Vi drack världens godaste varm choklad!

Klappade en ren...



Måndag: Vi klev upp tidigt och jag packade ihop mina saker. Väl nere på Centralen så åt vi på Burger King och satt där ett bra tag, vi var ute i väldigt god tid tills mitt tåg skulle gå. Lite senare inser Elin att hennes plånbok är borta! Vi letade igenom allt flera gånger men den var verkligen borta! Stackarn... Hon vinkade av mig på tåget och fick sedan gå och göra en massa anmälningar och spärrningar :(

Kändes tråkigt att säga hejdå, men jag kommer lätt tillbaka och hälsar på så snart det går :D Har haft en sjukt rolig helg och jag behövde det verkligen!



Miss you!



Ja, det där var mina dagar i Göteborg det :) Här har vi lite smarta grejer som ploppat upp i min hjärna under helgen:

I väntan på spårvagnen:
Elin: Har du hört talas om Sticky Fingers förut?
Olivia: Ja, eller såna där chokladfingrar menar du..?

Olivia i kön på Ica Maxi:

Nu ska vi hem och hacka glasögon! (det skulle vara grönsaker).

Olivias tankar på väg hem till Elins place:
Vi hoppade på något som jag trodde var en spårvagn. Stod nära föraren så jag såg ut genom rutan och såg spåret framför mig. Kollade bort en stund och så helt plötsligt var inte spåret kvar längre!!! ... Insåg att vi åkte buss och inte spårvagn.

Så kan vi ta... Helgens shopping:

* En grå collegetröja med en färgglad katt på (typiskt mig) från JC.
* En bred, lång grå halsduk som jag spanat efter länge! Från Zara.
* Ett blått paljettlinne från Bling.
* Ett par skor från Monki (I love them!).
* Och en hel del mat och godis ;)

That's it!

Kommentarer
Postat av: Elin

Alltså du ska bara veta hur mycket jag hatar den där pizza-bilden på mig!!!!

2009-12-11 @ 19:24:53
URL: http://alce-sah.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0