Lussebu(a)llar!

Ridturen i morse var riktigt mysig i morse (okej, kanske inte när vi red i motvind i snöstormen på vägen hem ;)! Hästarna skötte sig fint, fast lille Radon ville springa lite mer ^^ Klockan 10 var jag hemma och 14 över hade jag duschat, klätt på mig och sminkat mig! Personligt rekord, helt klart! Eftersom jag hade lite tid över tog jag det lite lugnt innan jag gick till jobbet. Har stått i köket största delen av dagen, är som vanligt allas mobboffer men det är så det ska vara ;)

Det har varit riktigt kallt här idag, så såhär fluffig var jag påväg till jobbet. Men min tre meter långa halsduk och sköna jacka... Då fryser man inte :)



Efter jobbet åkte vi alla tre (Prada också!) upp till mamma och pappa där vi fick lasagne. Mamma bakade lussebullar och jag inspirerades av Nevnariens lusseballe så jag var också tvungen att göra en... (glömde kameran så det blir pisskassa mobilbilder..)




Dado och mamma ;)

Imorgon är jag ledig! Då ska jag pyssla lite, kanske fota och sminka! Jag kanske ska göra en ny kategori i bloggen som heter Smink? Just nu ligger alla jag gjort i kategorin Olivia, men där finns ju även andra inlägg. Kanske kan göra en typ... Tutorial... Fast det känns... Konstigt :P Fast varför inte, en tutorial till en jul och nyårsmakeup kanske? Ska fundera på det. Jag läser några makeupbloggar men de alla använder sig av redskap och grejer som jag och de flesta människor inte har när det gäller smink. Kanske tänker många att det är omöjligt om man inte har allt detta - men så är det inte! Jag kan helt enkelt visa att det funkar lika bra med de små penslarna som följer med i många ögonskuggor och andra små knep. Skulle det vara intressant?

Jawjaw! Tack vare söt-Marys länkning har jag idag besöksrekord - hela 38 besökare ;) (har i vanliga fall drygt 20 stycken).  Tror inte att många stannar kvar men kul ändå :D

See ya!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0