När man pratar om det...

Idag var ju jag och Dado ner på Coop och på vägen hem höll vi på att krocka, eller en bil höll på att köra in i oss. Vi satt precis och sa att man måste tänka på att inte gasa för mycket när det är halt och inte svänga för mycket i för hög fart. Och vad händer inte några sekunder senare då? Jo, en bil kommer ner för en backe och ska svänga höger och på den vägen kommer vi. Han svänger men bilen glider och är i en perfekt frontalkrocksvinkel (hm) mot oss. Både jag och Dado hinner tänka och säga "Nej, nej nej.."... Jag som körde våran bil försökte bromsa men det går ju inte att tvärnita när det är halt, så jag svängde undan åt höger och den andra bilen lyckades också få grepp och kunde svänga i sista sekund. Ingen av oss körde mer än 20-30 km/h så det gick inte snabbt alls, tur det. Men skakis blir man!

Tycker inte alls om att köra bil på vintern, usch! Kryper fram långsammare än en gammal tant och bromsar låångt i förväg för att känna på underlaget. Tycker inte om att köra snabbt heller (oavsett årstid). På E4 håller jag mig helst bakom en stabil lastbil (okej, om den kör under 70-80 så kör jag ju om) och gör inga vansinnesomkörningar... Som när jag åkte ner till Anna för att hälsa på Wille, då körde ju en taxibil om mig precis där omkörningsfilen går ihop. Han kan inte ha varit mer än någon decimeter ifrån mig - i mer än 100 km/h! Fatta om han hade nuddat mig lite bara, shit pommes... Jävla idiot. Punkt slut. Sedan är det ju såklart en fara att köra för långsamt också, det lät kanske lite överdrivet när jag sa att jag kör som en tant. Men jag håller mig såklart till trafikrytmen, fast är lite försiktigare. Så kan vi säga ^^

Påtal om att köra bil... Den 16 april har jag haft körkortet i TVÅ år! Fatta! Tyckte att det var nyss jag tog det. Men det är snart två hela år... Och likaså är det två år sedan jag och Dado träffades den 28 februari! Hihi.

Nu funderar jag på om jag ska gå på julfesten på Folkhögskolan, eller i alla fall bara se konserten med Kappels... De är ju så duktiga! Ska höra med Dado om han vill följa med :)

Tjing!


Kommentarer
Postat av: Sara

fin blogg! :D

2009-12-17 @ 18:48:08
URL: http://shaawty.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0