Torsdag.

Det var jobbigt att kliva upp i morse, det var så fruktansvärt kallt i rummet och jag ville helst inte lämna det varma täcket. Men jag klev upp och skyndade mig på med kläderna och gick sedan ut på en promenad i mörkret. Jag är mörkrädd men försöker vänja mig lite, läskigast är genom skogen. Men samtidigt känns det tryggt i skogen. Hmm... Nu har jag i alla fall ätit frukost och önskar att det kunde börja snöa. Skulle vara mysigt med snö till Luciahelgen! Like that would happend... Men kan det bli sol då? Tror snart att världen tappar all färg om det ska fortsätta vara såhär grått.

Nu ska jag vika in tvätten från igår och sedan hoppa in i duschen. Igår använde jag Osis Dust it och råkade gå lös lite väl mycket. Halva burken sitter i min hårbotten och det är ingen trevlig känsla :P För er som inte använt Dust it... Det är svårt att förklara hur det känns i håret, men det är typ... Jättefett fast med en torr känsla. Håret blir strävt och ibland lite elektriskt. Det är svårt att tvätta bort också, jag brukar få schamponera x 2 och idag blir det väl minst en gång till... Men trots detta så är Dust it verkligen en bra uppfinning!

Jag längtar tills det blir klippning! Tror att jag ska gå lös (väldigt populärt, men ack så användbart, uttyck märker jag) på luggen också. Den är i en längd där den är riktigt hopplös och jag blir galen. Alltså, jag är aldrig snygg i håret. Bara när jag går från frissan, men hur ofta är det liksom... När jag hade permanentat hår i 8/9an var jag nöjd, det var bara att fukta håret lite och swosch så hade man hur fint hår som helst! Att permanenta håret var ett bra beslut, det var mycket fint. Skulle vilja göra det nu, men jag vill ha lite längre hår och helst lite ljusare. Kanske ett projekt till våren? Mitt hår är alltid ett projekt.

Bilden är från juni 2007. Då hade det gått över ett år sedan jag permanentade mig och jag kunde fortfarande få till lockar. Senare under sommaren blev jag blond och till hösten klippte jag bort allt slit efter permanenten och slingorna. Det är väl den enda nackdelen med permanent, det sliter så jäkla mycket på håret! Men det är fan värt det... Synd att jag inte har några bilder kvar från första gången i 8an jag permanentade mig, då var det LOCKIGT! Hihi.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0