in action



ds

Det finns ytterligare några bilder på min bilddagbok.

Red ut på Wille idag. Tog en stig som jag inte testat förut, en mycket trevlig väg genom en härlig skog. Wille var pigg och vi galopperade mycket för att göra oss av med lite energi, hihi. Han var väldigt snäll hela vägen, men när vi nästan var hemma igen blev han "jätterädd" för något okänt och började takta i sidled och grejer. Trippade sista biten hem och när vi skulle rida ner mot stallet så blev han jättetossig och kastade sig nästan åt sidan när det blåste till lite grann... Ja, hästar alltså :p Vi kom i alla fall hela in i stallet igen.

Det är roligt att fota hästar, speciellt hästar som springer och gör andra tokigheter i hagen. Har en känsla av att kameran kommer att följa med många gånger till stallet framöver :p Kanske ska ta en sväng till ridskolan och fota hästarna där också. Inte för att de brukar kuta runt i hagen, men man kan ju hoppas?

Klockan 17 börjar jag jobba... Bleeh, har ingen lust alls. Men jag jobbar bara ikväll och imorgon, sedan är jag ledig i tre dagar. Hoppas för guds skull att det är fint väder då! Dado och jag kom på att vi kanske kunde åka till stugan I Forsse eftersom vi båda är lediga, men så var visst pappas kusin där just nu... Typissch :( Är liksom inte ledig mer än en dag i rad förns i slutet av augusti. Men meeen, en annan gång då.

Nu borde jag ta och laga mat, inte för att jag är hungrig, utan för att kycklingen blir dålig snart. Orkade liksom inte laga mat igår eller i förrgår heller... :p Men såklart så kommer jag på tusen andra saker jag vill göra istället för att laga mat, typ som att börja på Harry Potter och Halvblodsprinsen. Jag får göra båda sakerna samtidigt helt enkelt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0