macaroooni

Sitter och käkar min absoluta favoritmat - Falukorv och makaroner! Idag var det extra gott, tror det breror på makaronerna. Vi har hela tiden köpt de billigaste Coop makaronerna men igår när jag handlade var de slut. Då tog jag ett par andra Coop makaroner, men det verkar vara en lyxigare modell av Coops märke :p För de här makaronerna är fasta, gula och har lite tuggmotstånd! Till skillnad mot de andra som är bleka, slappa och smaklösa...

Jag jobbar som makaron-finsmakare, duråh?

Annars så har jag städat heeela lägenheten och känner mig så nöjd :) Skruvade även ihop hallbänken jag köpte idag. Dock så är den defekt i ett hål så det går inte att skruva in skruvjäveln. Grrrr. Om inte Dado eller pappa kan fixa så får jag väl åka och byta den då... Suck. Att saker ska krångla så mycket ibland :p

När jag ätit färdigt ska jag BAKA! :D Det ska bli roligt. Och gott! Hoppas jag i alla fall :P Kanske bränner ner köket, men så klantig är jag nog inte. Jag är faktiskt rätt händig ;) Fast igår hände det en väldigt osmidig sak när jag skulle gå ner och tvätta... Proppade ner all tvätt i en blå IKEA kasse och la burken med tvättmedel i. Jag gick ut genom dörren och vände mig om för att stänga - PANGKLIRR *ekoekoeko*! Min glasburk med tvättmedel hade ramlat ur påsen och krossats mot trappuppgången. Det låg vitt pulver överallt och jag funderade på vad jag skulle göra och önskade att det inte skulle komma någon :p Samlade ihop alla större glasbitar och föste in tvättmedlet i en ny burk. Portdörren öppnades mitt i min städning men som tur var det Dado som kom hem från jobbet! Så vi hjälptes åt att plocka ihop det och gick sedan och tvättade! Haha ^^

Dado slutar nio ikväll. Då möts han av en nystädad lägenhet, en ny möbel, färdig middag och nybakad äppelpaj och kolakakor. Är jag inte bara en för bra flickvän? Haha :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0