swosch!

Sov väldigt länge idag! Eller ja, jag vaknade när Dado gick upp 06:30 och när han gick vid 07:20. Men sedan sussade jag skönt vidare till 10:30 ungefär, riktigt skönt! Att jag sov så länge berodde nog på att Dado och jag satt och kollade på Michael Jacksons konsert Dangerous från 1993 till efter klockan 1... Men bra var den, helt klart värd att sitta uppe för.

Jag åt frukost och läste Harry Potter i lugn och ro innan jag tog tag i dagens största uppdrag - att rensa skrubben i sovrummet! Eller inte rensa, men vika lakan, handukar och sådant i fina högar och sortera lite för att få mer plats. Det har liksom blivit ett skrymsle att gömma undan saker, så det är inte så organiserat där inne. Men nu är det det! :D Ska köra ut mina ridkläder till mitt skåp på ridskolan imorgon, så slipper vi ha dem hängandes där och ta plats. Och i våran nya hallbänk så finns det en förvaringslåda, så där stoppade jag vinterjackor och annat som vi inte använder just nu.

När jag började bli klar klädde jag på mig träningskläder och gick upp till mampa och hämtade min moppe och åkte sedan ut till Nässjön och tog mig en sprintur. Det gick inte lika lätt idag som i förrgår, benen var tunga och det kändes väldigt segt. Men jag sprang lika långt som sist och det är jag mycket nöjd över! :)

Nu skulle det vara skönt med en dusch, men varmvattnet är avstängt idag. Fast bara till 16:30 tror jag att det var. Nåja. Har precis ätit lite gröt och om en kvart ska jag tvätta. Medans maskinerna går ska jag fortsätta att städa och rensa, wihohww. Tur att det finns musik att städa loss till. Och påtal om musik hade jag aldrig orkat springa hela vägen runt Nässjön idag om jag inte hade haft musik. Dado lär väl komma hem närmare 5 och då ska jag föröka ha maten klar också, tänkte göra tacopaj mmh :D

Näe, nu ska jag samla ihop tvätten och hoppas att jag inte lyckas drämma ner glasburken med tvättmedel i trappuppgången igen... Haha!

Pöss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0