härliga dagar!

Anledningen till att min uppdatering inte varit så jäkla bra de senaste dagarna är vädret! Och dessutom har jag ju ledigt i över en vecka och vill inte spendera den tiden vid datorn. Men nu känner jag att det är dags för en liten update...

I lördags var ju Dado och jag i Västanå och red! Vi kom dit ganska tidigt, så vi gick upp en bit bredvid vattenfallet. Men sedan var det dags - Dado fick en hjälm och så kom de ut med våra hästar. Det var jag, Dado och fyra till som vi red med + ledaren. Jag bad om en pigg häst när jag bokade, haha, och fick då rida en basjkir vid namn Thai Fun (tror det stavades så..). Han var en grov, fin häst med en låång man. Fick rida i westernsadel också, det har jag nog bara gjort en gång förut :p Dado fick rida en islandshäst, tror att den hette Glimti. Han var så söt (Dado alltså ;) när han satt upp och hästen rörde sig. Haha! Vi skrittade iväg och Dado såg ut att klara sig riktigt bra. Vi red på varierande stigar, vissa breda, vissa trånga och med många grenar hängandes - mysigt :) Jag, Dado och två till ville trava och galoppera, så jag fick ta täten på Thai Fun och rida en sväng - i full fart! Haha, jäklar vad han var stark och pigg! Fick verkligen köra på med halvhalt på halvhalt, men det var i alla fall riktigt kul att sträcka ut i galopp. Och Dado tyckte att det var jätteroligt :) Han sa till och med när vi mötte upp de andra igen - Ska vi köpa häst? Haha!

Vi red över en å och det var skönt för hästarna som fick dricka och svalka sig lite. Dados häst var galen i vattnet, plaskade jättemycket med frambenen och jag trodde att han skulle lägga sig ner. Men han stod upp och Dado slapp bli blöt ;) Vi red sedan lite hit och dit tills vi kom tillbaka till stigen vi först red på. Då fick vi, samma gäng, trava och galoppera hela vägen tillbaka till stallet. Och då var hästarna riktigt taggade, hemfärd liksom! Trodde nästan att min galning till häst skulle sticka, men jag är ju rätt van vid starka och busiga hästar så det gick bra. Han sprakade bak ut en gång också, haha.

Vi kom alla tillbaka hela och glada. Det var verkligen en helt underbar tur på två timmar! Och det roligaste var att Dado tyckte att det var så roligt. Och så var han riktigt duktig också, liksom vi travade och galopperade väldigt mycket och han har aldrig ridit förut.


Påväg upp!

Flinar'n ;)

Glimti älskade vatten som sagt!

Nöjda efter ridturen :)

Thai Fun var väldigt söt :)

Igår var jag, mamma, Dado och Elin på Svartvik och solade. Det var skönt! På kvällen åkte vi ut till golfbanan för att äta middag (det är golfveckan och mamma och pappa har lånat en husvagn som står därute...) Det var gott och mysigt. När Dado och jag kom hem köpe vi med oss Ben & Jerry som vi tjockade oss med till filmen Don't mess with Zohan, som var riktigt rolig!



Idag har jag och Elin varit på Smitingen. Johanna och Erika gjorde oss sällskap lite senare också :) Det var varmt och skönt och jag doppade mig till och med! Fast vattnet var allt annat än varmt... Har bränt mig lite idag, det känns och syns. Och så har jag en ful jävla rosettbränna på ryggen efter bikinin, haha.



Nu ligger jag i sängen och lyssnar på musik. Har precis duschat. Får se vad som händer ikväll, har inget planerat :) Åh, det är så skönt att vara ledig!

Mjau!

Kommentarer
Postat av: Anonym

gud vad mysig häst =)

2009-07-17 @ 05:56:20
URL: http://louisenevhage.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0