at school

Ja, den här skoldagen är lite seg på sina sätt. Ungefär såhär; sovmorgon, lektion, lunch, hål och sist handledarträff till projektarbetet. Just nu sitter jag uppe på media och klickar runt, handledarträffen börjar halv 2 ungefär. En timme alltså... Suck. Egentligen, EGENTLIGEN, borde jag ju använda den här tiden till att plugga eftersom jag jobbar hela helgen. Tog liksom på mig ett stängningspass ikväll (I need money) och så har jag inte direkt några småpass lördag och söndag. Jobbar 11-21 en av dagarna... Mmh! Men jag ser faktiskt fram emot att jobba ikväll, och i helgen, för jag tycker att det är roligt!

Annars... Jag pratade med min mamma nyss, förhandlade till mig bilen så att jag kan åka hem ikväll. Aldrig att jag går ensam från jobbet en fredagkväll! Det gick i alla fall bra. Och så babblade hon åter igen på om vilka kläder jag ska ha på begravningen nästa vecka... Hon har tjatat om det hur länge som helst nu känns det som. Nu har jag i alla fall bestämt mig så att jag slipper tänka på det. Det enda jag borde fixa, eventuellt, är väl en vattenfast mascara. Och så ska jag nog köpa ett par nya skor som jag spanat in, sedan får jag se om jag har dem på begravningen eller inte. Men jag vill ha dem i vilket fall!

Igår åt Dado och jag gooood tacos tills vi storknade... Vi satt och stönade och dog ett tag, men sedan var vi redo för glass och film! Vi såg The Blindness, en bra men väldigt konstig film. Hade förväntat mig mer av den, men icke sa nicke! Hur som helst var den som sagt bra och värd att se!

Jag är svinsugen på godis, gud... Måste sluta äta godis dygnet runt, nej men... Så ofta som jag gör :P Kanske ska ta och köpa mig några goda frukter som jag kan mumsa på när jag jobbar. För jag måste liksom äta på jobbet idag, hinner inte laga någon mat efter skolan innan jag jobbar. Och donkenmat plus godis är liksom inte den nyttigaste kombinationen... Men tänk donkenmat och sedan en kiwi kanske... Mmh! Lite vindruvor, en apelsin och något gott äpple! Fruktsallad! Mauumms, så får det bli!

Har en känsla av att det här kommer att bli ett långt inlägg, men jag är lite uttråkad och känner för att skriva om allt och inget. Hm, kan ju skriva ner saker som händer i skolan så att jag inte glömmer dem (jag har halvt ratat min kalender *lat*). Om jag kommer ihåg allt så är detta allt som jag har framör mig innan studenten: Två prov i småföretagande, ett prov i webbdesign, en inlämning i webdesign, ett prov i textkommunikation, två inlämningar i textkommunikation, en redovisning i psykologi, en rapport i psykologi, en redovisning för projektarbetet, en rapport för projektarbetet... Sedan har vi ett par till saker i svenska, som jag dock inte minns vad det är. Och i musiken kommer vi antagligen att behöva lämna in något mer. Jag har troligast glömt något, eller så har jag inte fått någon info om det ännu... Men jag hoppas att det räcker med det där. Det kanske inte låter mycket, men det är 76 dagar kvar till studenten, 2 och en halv månad! Och då ska det mesta vara klart i mitten av maj också, så att lärarna hinner sätta betyg. Det betyder att allt ska vara klart om två månader ungefär... Bläh. Men det är bara och görare'.

Oh, nu är det snaaart bara en halvtimme kvar..!

Undrar hur mycket mer dom gjort på renoveringen av McDonald's sen i måndags? Det kommer bli så jäkla snyggt när det är klart! Spännande... Det kommer vara mycket roligare att jobba när det är nytt där :) Älskade Donken... Hehehehe.

Näe, nu avslutar jag med en lista!

Ditt namn? Olivia Månsson.
Födelseår? 1990!
Hur Lång är du? 183 cm.
Spelar du något instrument? Ne, men jag har spelat tvärflöjt och lite piano :)
Dina första tankar när du vaknar? "Mmrffflmu.."
Vart befinner du dig just nu? På skolan, uppe på media.
Biter du på naglarna? Jah.
Vad har du för färg på trosorna/kalsongerna? Gula ^^
Har du några husdjur? Dado?
Är du singel? Naj!
Vem är snyggast? Jag ;)
Vem vet mest om dig? Dado och Elin.
Vad vill du ha just nu? En solsemester.
Ditt mål i livet? Att få ett jobb jag trivs med och bo där jag trivs.
Rädd för? Bli ensam, dö...
Hur gammal är den äldsta person du kysst? Jag vet inte riktigt, 4 år äldre än mig kanske?
McDonalds eller Burgerking? McDonald's, tihi.
Sjunger du? Ganska ofta.
Vad har du för skostorlek? 40-41.
Vill du gifta dig? Det tror jag nog att jag vill :)
Kommer du överens med dina föräldrar? Jodå :)
Din hårfärg? Någon brun färg.
Skor du hade på dig idag? Jag har på mig ett par svarta skor...
Vad sover du i? Nakenfis!
Kläder du har på dig? Trosor, strumpor, BH, jeans, linne, t-shirt, halsduk och skor.
Favoritårstid? Vår-sommar och sommar!
Favoritmat och dryck? Tacooos! Mjölk eller cola :)
Hur svarar du i telefonen hemma? Aah, det är Oliva.
Hur svarar du i mobilen? Aah, det är Olivia, eller HEJ!
Sov du ensam inatt? Nix :)
Vad gjorde du kl 08 imorse? Hade precis vaknat av ett sms från Elin :P
Vad var det senaste någon sa till dig? Mamma sa typ "Vi hörs sen, hejdå!"
Druckit idag? Vatten och mjölk.
Vad är det för väder hos dig nu? Mulet och kallt.
Godaste glassmaken? Ben&Jerry Carmel Chew Chew och Magnum Mandel.
Drömmer du mardrömmar? Det händer.
Favoritklädsel? Mjukiskläder och leggins ^^
Favoritgodis? Lysmelk och sura bläckfiskar!
Hur många kuddar sover du med? En!
Längtar du mest efter just nu? Studenten :)
Vad luktar det nu om du sniffar lite? Tror jag känner lite matos av mig. Och så lite dator luktar det här.
Saknar du någon just nu? Ja.
Snus eller cigaretter? Helst inget, men snus.
Vill du ha barn? Jah :)
Längtar du till din nästa födelsedag? Det är ju nice att fylla 20, så ja.
Är du blyg? Ibland, ibland inte!
Tycker du att du har fin dialekt? Jag tycker faktiskt inte att jag har någon typiskt dialekt :P
Tycker du om fester? Jadå :)
Tycker folk du är snygg? Det har jag hört!
Har du använt någon hårprodukt idag? Mitt hår är fett som bacon och jag försökte desperat göra något åt det med hjälp av hårsspray i morse *big fail*...
Vad har du för planer till helgen? Jobba asset av mig :)
Vilken åldersgräns tycker du det ska vara på systembolaget? Jag tycker att 20 är en bra ålder där, men jag förstår ändå inte varför det är okej för 18åringar att dricka på krogen?
En bra film? Sagan om Ringen trilogin (om och om igen!)
Vem får en kram? Farmor!
Vem får en puss? Dado!
Sprit, cider, vin eller öl? Sprit och lite cider sitter fint!
Hund, råtta eller katt? Hund :)
Tycker du om din pappa? Jah!

Mipp!

Kommentarer
Postat av: Idie

Shaiet oliven! vilken tur att jag inte har något liv så att jag har tid att läsa hela inlägget;) jobbar du hela helgen? jag hade fått för mig att du bara skulle jobba ena dagen. Jag funderar på att börja skriva en blogg, men vad ska jag skriva i den? det händer ju inte så mycket i mitt liv. Ajja vi ses imorron! pussah!

2009-03-27 @ 15:16:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0