minnen

A gag, A plastic bag on a monument

Tillsammans med Holiday drömmer jag mig tillbaka till varma sommardagar i en röd stuga med svarta knutar. En liten lada och en grön hage. Två hästar. Prickstigen. Och så en iskall å, som man domnade bort i. Det fanns även en hel del andra hästar, om hörde till ridlägret. Jag minns inte namnen nu, men skulle jag kolla i Polluxkalendern med alla hästbilder skulle jag nog komma ihåg något namn. Shettishingsten var också med, han är alltid med! Tornado... Det är nog den häst som kommer att betyda mest för mig. Han står mig varmt om hjärtat den vildingen! Det gör plågsamt ont i mig när jag tänker på allt det här. Jag saknar verkligen alla somrar och jag skulle göra vad som helst för att få en till. En dag skulle nästan räcka...

Tänk att få vakna upp en morgon i en säng som en gång brakade ihop, haha! Och sedan äta rostade mackor och dricka Icahandlarnas choklad. Kanske läsa några KP-tidningar eller titta på den lilla TVn. Göra mumsigt fika till pållarna, havregryn, äpplen, morötter, knäckebröd... Åh, vad bortskämda de var! Sedan skulle vi ta oss ut på en ridtur, kanske prickstigen? Galoppera snabbt, hoppa våra hinder. Bellman skulle dock bara hoppa ett eller två hinder, sedan skulle det blir en skarp vänstersväng och full fart in i skogen. Herregud, den hästen ville vi bara gråta och skratta till. Madicken hade gärna hoppat, men å andra sidan är ju hon en väldigt snäll och fin ponny. Chardonnay hade också hoppat, gärna med en högre växel. Men hon var alltid snäll. Fido hade dragit på, för han var lite tokig han. Men även han så otroligt snäll.

Vi hade ätit fil med Icas crunchy med russin, bananer och socker. Kanske gått till ån och bada, eller gått på Gammelvägen. Sedan hade det blivit dags för en barbacka tur... Full galopp även denna gång, för det är så härligt att känna vinden i håret och den mjuka och varma hästkroppen under sig. Man släpper på allt och låter de springa så snabbt de vill! Ibland får man vara beredd på en bock, men upp med huvudet så går det bra!

Sedan hade vi ägnat kvällen/natten att putsa sadlar och träns skinande rena. Och såklart gett hästarna kvällsfika! Efter en egen fika skulle vi gå och lägga oss, läsa böcker och tidningar... Störa oss på myggorna och gå på myggjakt! Eller kanske försöka fånga en fladdermus! Sedan skulle vi somna och ha lika roligt dagen efter.

Det riktigt river i mig, jag vill uppleva allt det här igen. Skulle det vara omöjligt? Nej, jag tror inte det. Jag tror ingenting är omöjligt om man bara vill... Och jag vill verkligen!!!

Och jag tror att det är bara du och jag som vet...



Kommentarer
Postat av: Ing-Marie

Hej & hå.. Vilka gullungar ni var. Sängen hopplös... Tänk när Jörgen gick på dass och fick påhälsning. Kul det var. Det var verkligen härliga somrar. Tänk vad många ludd Bellman fick ha eftersom han hade så många skavsår.

2009-03-31 @ 20:45:47
Postat av: Erika

sommarmys, jaaa...

sommarsyrra

sommarhästar

2009-03-31 @ 21:32:06
Postat av: Ing-Marie

Hej & hå.. Vilka gullungar ni var. Sängen hopplös... Tänk när Jörgen gick på dass och fick påhälsning. Kul det var. Det var verkligen härliga somrar. Tänk vad många ludd Bellman fick ha eftersom han hade så många skavsår.

2009-04-02 @ 21:28:46
Postat av: Ing-Marie

Måste ha blitt nåt fel, menade inte att tjata så:)

2009-04-03 @ 22:08:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0