haha, jag fastnade!

Var ju som sagt hos en osteopat idag. Jag hade (och har väl inte heller..) så bra koll på vad en sådan gör, men jag visste i alla fall att de ser kroppen som en helhet. Satt och skumläste i en liten broschyr innan han tog emot mig, lät lite som hokuspokus men jag valde att inte tycka och tänka så mycket om det. Först gick han igenom lite hälsofrågor och därefter frågade han om jag ramlat/slagit mig och så vidare. Eh, ja klart som fan att jag har ramlat och slagit mig! Jag är dessutom en sån som har hög smärtgräns och skiter i om det gör lite ont. Men tillslut kom vi fram till lite saker som hade hänt i alla fall. Fick sedan klä av mig till trosor och BH och han kollade på min hållning, om benen var lika långa osv... Jag är tydligen väldigt vriden i höftena och bäckenet. Och på grund av det så har jag olika långa ben. Detta är något jag listat ut och sett på mig själv, men jag visste inte att jag var vriden. Jag är spänd i nacken och lite överallt. Låg där och tänkte, herregud, det här var ju inte bra... Men han sa att det gick att bli rak igen, så jag får väl lita på det!

Det bästa med besöket var när han i minst en halvtimme låg och tryckte försiktigt på min nacke och på den övre delen av ryggen. Jag låg där på rygg och han hade händerna under mitt huvud... Slumrade till, för det var så jäkla skönt! Och samtidigt spelades en avkopplingsmusik... Ja, jag vette tusan vad han gjorde, men sedan kollade han på mig igen och sa att mina ben var mer jämna nu och jag var inte lika vriden. Jag vet inte hur eller om jag ska tro på honom, men det var skönt och jag känner mig bra mycket mjukare i nacken i alla fall! Ska dit igen om två veckor :) Han sa förresten att jag skulle ge honom sparken om han inte lyckades "fixa" mig. Nice, då känns det ju rätt bra då.

När jag gick därifrån så skulle Dado sluta om en halvtimme, så jag gick runt på stan en stund. Köpte en fin blus på Vera som jag ska ha på studentfotograferingen på tisdag :) På H&M skulle jag prova en ring, något som jag inte borde ha gjort... Den gick på hur enkelt som helst men sedan var det lite problem att få av den... Slet och drog, fick lite panik då jag stod precis bredvid kassan och dessutom stod en vakt och sneglade på mig konstant. Tillslut utbrister jag "Aah, herregud jag har fastnat!" HAHAH!!!!!! Men jag fick av mig den precis när vakten sa "Ja du får väl be någon av tjejerna så hjälper dom dig." Ringen skar upp mitt finger lite, nice. Haha, det var dagens händelse!

Nu måste jag gräva i frysen om vi ska få någon mat här hemma... Vet inte vad jag är sugen på och vet inte var vi har för tillfället. Är sugen på en mumsig sallad, men något sådant har vi inte just nu. Något blir det hur som helst :) Ikväll ska jag och Dado gå och se Änglar och Demoner! Har hört att den är bra, så jag litar på det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0