Jäkla knäpphäst!

Tänkte ju då longera Wille för att jag inte skulle anstränga mig så mycket... Gjorde i ordning och gick ut på banan och skulle gå med honom några varv för uppvärming. Men det var tydligen omöjligt att gå snällt på sidan om mig, istället sprang han in i mig, snurrade runt och sträckte min arm, fnös jättehögt, trippade och var helt bäng i bollen. Jag lät honom stå och titta lite bara, försökte lugna honom samtidigt som jag ville vara bestämd. Men då tog de in två hästar från hagen och han blev helt knäpp! Det var som att han var omringad av 50 hungriga lejon... Jag insåg att longera den hästen skulle sluta med en översprungen Oliv, så jag "gav upp"... Påväg till stallet trippade han, gick in i mig och kastade sig runt. Han var svettig när jag tog av honom sakerna, nödvändigt att lägga så mycket energi på spöken. Jag var så irriterad på honom! Visst, det blåste orkan ute men jag är säker på att han hade gjort likadant oavsett väder idag...


Omredigerad bild från i somras.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0