Klubbhoppning.



Idag har Wille gjort sin första hopptävling någonsin! Och har gjort min första på säkert 3, 4 år. Minns inte när jag tävlade sist, hoho.. Well, vi startade i clear round 50 och 70 cm. När vi red fram i ridhuset kändes han ganska stabil faktiskt, men när vi kom ut på framhoppningen... Han blev väldigt spänd av alla nya intryck, försökte trava runt lite, låta honom kika på saker och så hoppade jag fram bara ett par språng.

50 cm - Vi kom ut på banan och det första han gör är att glo på en undanstoppad mur som stod utanför banan. Han ville verkligen inte gå frammåt, seeegspänd. Tänkte göra en volt för att ta ny sats, då ville han minsan springa när vi var vänta mot utgången. Blev lite arg och vi kom iväg mot första hindret... Och ja, vad ska man säga. Det här var Willes teknik under banan: Springa - stanna - hoppa. Hoho, han stannade dock tre gånger men jag valde att rida om 50 cm. Han körde ungefär samma stil - springa - stanna hoppa, men vi kom runt felfritt! Och han var inte alls lika spänd under andra rundan.

70 cm - Eftersom jag visste att jag kunde vara mer bestämd och tuff, så jag drev på honom i galopp och titta - han hoppade flytande språng! Oturligt nog så petade han ner ett plank, men huvudsaken tycker jag är att han höll ett jämt tempo och att sprången blev mycket bättre. Jag är så nöjd med den rundan! Verkligen :)

Har film på båda klasserna, men jag har bara fixat den för 70 cm, den när vi hoppar 50 cm är inte så.. Stilig ;)



Filmade även Erika och Lucky Light när de hoppade 90 cm med KM. Deras fina ritt räckte till en vinst, grattis! :)


Kommentarer
Postat av: Anna

Duktiga NI!!!:)

2009-10-17 @ 22:44:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0