I love college.

Var inte tänkt att jag skulle rida igår, men det blev så ändå :) Red i ridhuset och tanken var att rida honom i en låg och avslappnad form, men... Han var väldigt pigg och mycket av passet bestod bara av spring, spring, spring. Men jag tror jag börjar förstå lite hur han funkar, vilket är en fördel :p I traven har han ofta ett jäkla tempo, bromsar man så blir han kort och spänd i halsen och lättar man så man har glappande tygel springar han inte snabbare (vilket man skulle kunna tro). Man blir lite lurad där, för om han travar snabbt så vill man ju bromsa men det blir ingen skillnad om man gör det eller lättar på handen. Så jag utgick från det snabbare tempot och gjorde miljoner övergångar till både skritt och galopp. Försökte att inte använda handen utan mest bara sätet. Red lite skänkelvikningar och försökte förklara för honom att det var okej att slappna av och söka sig neråt. Några gånger kändes han på rätt väg, men det är mycket träning kvar. Men det kändes ju kul att vi kom någon vart igår i alla fall :)

Idag blir det (tyvärr :P) ingen ridning (men imorgon :D). Haha... Imorgon ska jag rida Sälstensrakan och då jäklar ska vi galoppera! På lördag ska vi hoppa igen, spännande :)

Annars då? Stängningen igår gick ju... Smidigt :P Det var fan inte en kotte på Donken igår. Ikväll har jag en känsla av att det kommer att vara lite mer, men man vet aldrig med det där stället.

Har ganska nyligen kommit in från min morgonpromenad. Åt havregynsgröt (me love) till frukost och nu ska jag laga pannkaka. Dado kommer hem på lunchen! Kan dock inte äta med honom eftersom jag nyss åt upp min gröt ;)

Lyssnar på en rolig och skön låt, haha. Speciell text må jag säga!

Asher Roth - I Love College


That party last night was awfully crazy I wish we taped it
I danced my ass off and had this one girl completely naked
Drink my beer and smoke my weed but my good friends is all I need
Pass out at 3, wake up at 10, go out to eat then do it again
Man, I love college


an, I love college, ay!
And I love drinking, ay!
I love women, ay!
Man, I love college


Haha :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0