Katten och jag.

Dagens arbetspass har känts som en evighet men ändå inte varit så jobbig. Under eftermiddagen tjatade jag in mig i köket och stod där tills jag slutade, hehe. Åkte direkt till stallet och surade över att det var mörkt och klockan bara var sju. Hade tänkt att rida ut, men jag har inte ridit ut på Wille i mörker tidigare och med tanke på hur mörkrädd jag är så tror jag att vi väntar tills vi har sällskap ;) Red på banan istället (andra gången han gick där), men han var sjukt spänd och tittig så jag gav upp efter en halvtimme. Det får gå bättre nästa gång helt enkelt :)

Förresten går det inte så bra med McFriends. Alla på jobbet är MOTHERFUCKERS! Mohahaha. "Hur går det med cheesen, MOTHAFUCKAH!?" (eller så kör man Jennys "babyfucker"). Man måste ju hitta något att roa sig med i alla fall, det blir oftast att man driver varandra till vansinne men kul är det ju...

Kom hem och var svinhungrig, orkade inte laga mat så jag... Eh, beställde en pizza. Och en cola. Sjukt gott! Ja. Kollade på Idol på tv4.se också, diggart (ett typiskt Alce-Oliv ord).

Nu sitter jag här i min ensamhet, fast jag har ju katten. Hon ligger på kanten av datastolsryggen och har ena tassen på min axel, sötnöta. Hon lekte tidigare med några sladdar under databordet och välte en av högtalarna, när jag skulle ställa upp den var det ett jäkla motstånd och så hörde jag ett "mjau". Kollade under bordet och såg att hon trasslat in sig i sladdarna, haha. Så går det när man ska hålla på och pilla, kattis.

Är riktigt trött nu alltså. Ser fram emot morgondagens sovmorgon som jag ska ta. Bara därför lär jag vakna jättetidigt och vara pigg. Men tanken på att få sova hur länge jag vill känns bra!

And, yada yada...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0