Alla Hjärtans Dag..

.. Har spenderats på jobbet kan man väl säga. 11-19 skulle jag ha jobbat men det blev 11-20 eftersom det var lite kaotiskt ett tag. På drygt två timmar hade vi redan sålt 5000 över kvällens planerade budget, då är det slit kan man säga. Det började med en buss och sedan tog folket aldrig slut. Det hjälpte ju inte heller att saker inte samarbetade som de borde :P Saker tog slut, jäklades och så vidare. Det som är lite roligt är att jag tycker som mest om att jobba när det är sådär mycket och lite jobbigt. Tiden flyger iväg och man håller hela tiden på med något. Vet inte om jag är konstig, men jag tycker att det är kul! Well, fram åt sju lugnade det ner sig och den första personen på kvällsskiftet kunde gå på rast. I vanliga fall går första personen på rast senast sex, hoho. Så jag fick stanna en timme extra för att lappa ihop lite.

Och dagen har inte heller varit så pjåkig. Cityjam byggarna skulle ha mat, 30 BigMac, 30 Cheese, 30 stora Color och 30 stora pommes. Men dagens bästa måste ha varit när vi lurade F att det skulle komma en buss som skulle ha 40 18pack med nuggets (det är 720 stycken nuggets, haha). Och han räknade ut hur vi på snabbast sätt skulle kunna fritera dom och jag tror att det skulle gå på 16 minuter, vad han räknade ut. Så söt, han gick och svor och vi tjejer stod och fnissade ^^ Han blev INTE glad när vi avslöjade sanningen... Haha, men det var kuuul!

Skulle ha varit ledig imorgon men F frågade om jag kunde jobba hans pass, 11-19, och det vill jag ju självklart *desperat*.

Dado kom och hämtade mig och så lagade han mat åt oss :) Och så fick jag en Paradisask! Hihi ♥ Det är bara dom äckliga kvar nu (på båda våningarna) och det förklarar nog varför jag har så ont i magen ;) Nu ska vi väl gå och sova, är faktiskt väldigt trött efter två intensiva arbetsdagar + ett underskott av sömn efter partyt i fredags + förkylning. Om bara den där slemmiga, men riviga, hostan kunde försvinna... När jag nyser kommer det oftast upp en gul slemboll och det är verkligen härligt. Ibland även när jag hostar. Det var nog en jäkla tur att jag inte gick ut igår, var väldigt taggad när jag gick ifrån jobbet halv nio men väl hemma efter att ha duschat så slocknade jag helt och gav upp planerna. Liksom, i fredags när vi var ute tappade jag rösten när vi var på krogen haha. Men det var en jätterolig kväll, verkligen! Aaahh :D Och just det, jag blev stoppad av polisen på vägen hem, jätteläskigt.. Blåljus och allt! Fick blåsa och så hade jag dimljusen på... Tydligen. "Ja, det här kan bli dyrt det. Onödiga pengar" sa de. "Jaaaaa... *grubbeligrubbblinkeliblink*". "Bara så att du vet..." HAH! Jag slapp betala böter och det är jag VÄLDIGT glad för, har inte råd med något sådant. Och behöver jag säga att jag kontrollerar om dimljusen är på mer än en gång hädanefter!?

Hulahula. Ursäkta flummigt inlägg men jag känner mig flummig och uppskruvad även fast jag är trött. Lika bra att vandra mot sängen.. Så, Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Dessi

Haha! Gud vad jag skrattade åt honom den dagen.. att han inte fattade något? :D Det roliga var ju att han planerade hela dagen fram till kl 16:00 pga "bussen" hahahahah :D 720 nuggets... shit

2010-02-16 @ 14:34:08
URL: http://desireeronnqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0