Random.

Ledsen för att jag inte uppdaterat något. Men i fredagskväll när jag kom hem efter att ha rest hela dagen så orkade jag absolut inte hänga vid datorn. Och både igår och idag har jag jobbat 11:30-20:30 (jobbade över en halvtimme idag också). Så, that's why.

Hemresan från Göteborg gick ju lite sisådär. Planen var att åka tåg från Göteborg till Stockholm och därifrån ta ett tåg till Gävle och från Gävle ett tåg till Sundsvall, pwhuu... Men redan i Göteborg var i en kvart sena och det ökades till hela 45 minuter, precis vad jag hade på mig att byta till Gävletåget... Kört, tänkte jag. Men så när jag kom till Stockholm såg jag att Gävletåget stod där och jag löpte som en gasell för att hinna. Men så visade det sig att bara två av vagnarna gick att öppna, de andra dörrarna hade frysit fast. Och det var smockat på tåget, hade fått stå hela vägen till Gävle och kramats med andra resenärer. Dessutom, jag hade bara en kvart i Gävle att byta till Sundsvallståget och om Gävletåget inte skulle komma iväg snarast skulle det ändå bli jobbigt i Gävle om jag missade det andra tåget. Så jag sket i allt. Gick upp till SJs kundservice och fick min biljett ombokad - med ett direkttåg från Stockholm till Sundsvall! Den biljetten lär ha varit sååå mycket dyrare, så jag klagade inte ;) Det tåget var (såklart) också försenat på grund av något tekniskt fel och då missade en drös resenärer sin buss från Sundsvall och vidare. Och jag hade ju också planerat att åka med en buss där ifrån, hade inte bokat dock. Men då ringde SJ in en buss för de som skulle mot Umeå och jag åkte med den utan att behöva betala  ^^

Kan jag säga att det var skönt att vara hemma efter att ha stressat och jagat tåg hela dagen?

Mindre skönt att ha jobbat två långa dagar nu, men det är kul också. Nu jobbar jag inte för än på lördag - suck. Får se vad jag hittar på den här veckan :)

Uhmm, jag vet inte vad jag ska skriva. Allt jag skriver känns flummigt och osammanhängade, så nu ger jag upp. Ska lägga in bilderna imorgon så då lägger jag väl upp dom. På MIN dator. För vet ni?! Pappas kompis lagade min laddare! Fast det kanske jag redan berättat...? Haha.

Ouff, god natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0