Na'vi Olivia.







Hehe... Jag tänkte faktiskt göra en mer diskret, kanske användbar, makeup. Men så tänkte jag vafan och gick lös! Jag har sminkat allt i ansiktet och det som är gjort med Lightroom/Photoshop är ögonen och läpparna. Jag är riktigt nöjd, det var rätt svårt att få till nyanser och så vidare.

Använde mig av:
- En liten "teatersminkpenna" som jag fick med till vampyrtänderna jag köpte på Coop under Halloween. Målade hela ansiktet och den räckte precis!
- En blå ögonskugga från min Coastal Scents palett. Eftersom teatersminket var lite kladdigt så fastnade skuggan bra. Använde den i hela ansiktet och mättade färgen ordentligt.
- Ritade strecken med en mörkare blå skugga.
- Hightlightade kindbenen, överläppen, näsan, hakan och ovanför ögonen. Eftersom den ljusare färgen gjorde fina nyanser i det andra blå använde jag highlightern mellan strecken för att ta fram dem.
- För att skapa intrycket av en bred näsa använde jag en ljusare skugga över hela näsan. Och från näsvingarna och upp till ögonen en mörkare skugga för att markera.
- Glittret skapades av små duttar samt streck av min glittereyeliner. Duttade lite med highlightern också.
- Läpparna målade jag blå och använde sedan en bronzig färg ovanpå. Använde den bronziga färgen under näsan också.

Kommentarer
Postat av: Linn

Oh, snyggt blev det, vad duktig du är! :)

2010-01-10 @ 21:45:08
URL: http://linnostman.blogg.se/
Postat av: Malin

Grymt snyggt sminkat! :o Jag har också gjort en Na'vi, men då använde jag mig av Photoshop till allting. :p

2010-01-10 @ 22:08:38
URL: http://sandstroom.blogg.se/
Postat av: Ida

Ojoj inte illa!! :D

tror nån blev lite väl fäst vid Avatar? :) ;D

2010-01-11 @ 16:01:08
URL: http://idizar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0