Rödöga.

Trots att jag var så pigg i morse när jag klev upp somnade jag om utan problem och vaknade ännu piggare klockan 10! Skönt, jag älskar att sova... Jobbdagen har varit behaglig, den gick lite segt i början men efter rasten sa det bara swosch och så var det dags att stämpla ut! Och trots att jag stod i köket de två sista timmarna brände jag mig inte en enda gång - helt otroligt!

Dado kom och hämtade mig och följde med mig till stallet. Gjorde maten och jag skyndade mig rätt mycket eftersom pojkvänner inte alltid är så tålmodiga i ett stall. Därför yrde höet lite allt för mycket för mig, är ju känslig. Eller allergisk kanske man ska kalla det. Jaja, jag började mocka och mitt högra öga började jävlas så sjukt mycket. Det kliades och det rann, rann och rann. Jag kände nästan att det var bultande rött, haha. Det är jättefint! Skyndade mig att göra ordning hästen så jag kunde få komma ut från virvlande höpartiklar (hellre virvlande snöflingor). Vi red längs vägen mot OK och travade lite och det gick fint ^^ Vi var lite misstänksamma mot en snöslunga men den åt inte upp oss så vi överlevde, vilken tur! Och mitt öga kändes nästan omedelbart bättre när vi kom ut och just nu är det bara lite rött och rinnigt. Jag har ju sånadär munskydd men de är så jobbiga att ha när jag har glasögon! Brillorna immar igen på två röda när jag andas i masken och så blir jag blind istället. Så det är pest eller kolera - blind eller allergisk. Men ska bli bättre på att använda dom, det är inte så kul... Förutom ögonen så börjar det alltid klias på ryggen när jag känner av det, asjobbigt :P Som tur är känner jag bara av det när jag hanterar hö och inte av att vara i stallet.

Imorgon hade jag ju funderingar att dra ensam till Birsta men jag får se. Tror jag väntar med det faktiskt... Ska ta och rida i ridhuset under dagen istället och sedan åka hem och se om jag behöver tvätta något inför Göteborg. Kanske börja packa lite, jag jobbar liksom hela helgen.

Nu ska jag ta och läsa lite om Bella och Edward. Har kommit en bra bit på bok nummer två nu - När jag hör din röst (New Moon) - och det är svårt att sluta. Okej, jag ska inte börja babbla en massa om Twilight igen som jag tänkte göra... Ni slipper det för den här gången ;) Adios!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0