Breath.

 

 

Jag måste lära mig att andas. Att ta vara på varje sekund. Jag insåg ikväll att jag kan verkligen inte andas normalt. Hjärtat slår snabbare än vad det behöver och jag är konstant... Stressad, av olika saker. Men mycket av det är en vana. Jag har alltid varit en stressad person med mycket ansvar, mycket att göra och så vidare. Självklart tycker jag att det är roligt, men jag behöver lära mig att andas där emellan.

 

 

Det känns bara som att det finns så mycket krav. Jag vet att det hör till vuxenlivet och att pengar, som är det jobbigaste just nu, saknar de flesta någon gång i livet. Speciellt i min ålder. Men det trycker ändå på mig. Det plågar mig medvetet och omedvetet.

Jag måste lära mig att koppla av.


Jag måste lära mig att sluta stressa upp mig för allt.


Jag måste lära mig att uppskatta mitt liv.


Jag måste lära mig att andas.


Jag måste lära mig att ta hand om mig själv.

 

 

Annars lär jag dö i hjärtattack innan 30 år.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0