away

Ja, jag ville bara meddela alla mina tiotusentals läsare att jag fortfarande lever. Mmh!

Jag lever typ. Jag stressar som aldrig förr och det verkar aldrig ta slut med saker att göra, trots att det är jullov snart. "Ska vi göra något mer efter det här?" Ja, ni ska skriva en fucking jävla fördjupning. Eller: Ja, nu har ett prov i filosofihistoria plus att ni ska skriva en fördjupning om en filosof. Och så låter det ur varje lärares käft. Verkar bara vara Idas nicebut som hänger på våran hysteriska inte-mer-att-göra-nu-snälla-känsla. Nice.

Har pluggat jättemycket i veckan, gråtit lika mycket och haft ännu mer panik. Det som har hållit mig på benen (knäna i alla fall) är den där saknaden! På tisdag 11:05 är det ingen saknad längre. Puss!

Och om det hänt något kul i veckan... Mja. Jag minns inte, mitt minne har blivit sjukt dåligt under den här stressperioden och min mage löper amok. Trevligt. Jag har försökt att sova massor av timmar, men jag är förjäves lika trött hela tiden. Men det är oroliga sömnar, vaknar ofta och så vidare. Jo, jag fick min lön för tre... två.. dagar sen...? Jaja, den 25e i alla fall. Dagen efter hade jag 50 kronor kvar på kortet. En julklapp. Ett par 0,5 stift till min penna (skriver så det brinner). Lite nötter för att muntra upp plugget. Och så köpte jag ett par mysiga vinterstövlar med foder i från Vagabond. Det var något jag verkligen behövde. Nåja = ca 2 500 kr. Som tur fick jag studiebidrag idag. Och ännu mer tur är att jag inte ska köpa fler än tre julklappar. Och så får man ju lön nån dag innan julafton också. Panikshoppa. Annars så kom jag på att jag fick VG på mitt prov på islam. Och MVG på filosofiprovet, utan att fuska! Det ni!

Idag var nog trevligaste upplevelsen på veckan i alla fall. Med textkommunikationen åkte vi till Sundsvall för att göra ett studiebesök på Sundsvalls Tidning. Jag trodde att det skulle bli astråkigt, typ stå och lyssna på en gubbe med glasögon som dricker kaffe. Men när vi kom dit så fick vi gå ner i källaren och därefter följde som ett litet museum. Med jävligt coola effekter, och då ska coola understrykas. Väldigt välgjort och påkostat! Lär ha kostat flera miljoner. Efter flera olika visningar kom vi fram till något som liknade en liten biosalong. Skillnaden var att stolarna var breeeda, i skinn och hur sköna som helst! Vi såg på en slags film och sedan åkte dukarna upp och där bakom fanns ett rum med 7 Macdatorer.

Playtime! Vi delades in i lag; jag med Alexandra, Pernilla och en tjej jag inte vet namnet på. Vi skulle tävla om att göra den bästa förstasidan i en tidning  genom att välja mellan nyheter som kom upp på en annan skärm. Ibland kom det scoop (orkar inte förklara vad det är...) och då var det bara ett lag som kunde få det, om man tryckte först. Nåja, vi kämpade på, våra reportrar skrev och vi klistrade ut och in på förstasidan innan deadline. Och så skulle det utses en vinnare och jag trodde att vi skulle komma bland de sista för att våran inte kändes så bra... Men guess what liksom? VI VANN! Haha! Vi fick varsin biobiljett och det var kul! Det var bara för att jag var på det laget, jag vinner alltid. Jag glänser! Ja, alla lärare gillar mig och jag fortsätter att glänsa!

Gick sedan på Sundsvalls stad med Alexandra och Pernilla. Och senare åkte jag hem med pappa, istället för att åka en brummande buss. Ja, en skön fredag. När jag kom hem städade jag mitt rum (som den här gången slog alla tidigare rekort på hur stökigt ett rum kan vara. Det var inte bara stökigt, det var lortigt, skitigt och vidrigt! Kläderna låg som en matta över allt golv, det fanns nog inget golv som syndes...) Och mamma tog (äntligen!) bort Pokémon-klistermärkena från min dörr, haha! Och nu är mitt rum så FINT! Jag ska aldrig mer stöka ner. Nu saknas bara en fin julstjärna i fönstret. Och en snygg kille i sängen!

Sängen, som har en knäckt bräda och som låter som fan. Men idag tyckte jag att det var dags för mamma och pappa att veta att min säng är trasig. Pappa skruvade åt benen och drog loss den knäckta brädan och lämnade några asroliga kommentarer. Som kanske är sant, egentligen. Kanske! Haha. Sex is life..

Öh, jaja. Nu har jag ritat som en galning och ritat klart alla bilder till projektarbetet. Blev dock jävligt kasst för att jag är så less! Nåja, jag orkar inte bry mig. Jag vill bara bli av med allt.

Jag vill bara ha tisdag... Tisdag... Jag vill ha Dado!

Nu ska jag snart sova. Imorgon väntar McDonald's - 10-19. Mwipp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0