full galopp


Hon ser typ... Galen ut :p

Jag har varit ute på en jäkligt härlig ridtur idag! Red tillsammans med Anna och Dexter, hon fick guida mig lite bland ridvägarna på andra sidan stora vägen. Vi hamnade i alla fall i elljusspåret och efter en stunds ridande var vi tydligen nästan vid Björnes Backar!? Ascoolt tyckte jag :p Vi galopperade jättemycket och Wille gillade det, han fick verkligen springa av sig om man säger så! Och att få susa fram i med en sådan kraft i skräckblandad förtjusning gjorde mig glad och upprymd! Det är alltid spännande att låta hästarna springa lite snabbare, man lättar lite extra för att öka farten, men får man verkligen stopp sedan? ;) Ojah, han lyssnade så otroligt bra på förhållningarna, blev förvånad faktiskt.

Måste bara berätta när vi skulle över stora vägen (har inte ridit över där tidigare). Har inte ridit mycket i trafik med honom och jag vet att han inte är riktigt hundra, men det kom skönt nog inga bilar så jag manade på honom över vägen. Men näe, hästen skulle gå i sidled och jag fattade inte varför. Kickade på honom, för jag ville inte stå så länge vid vägkanten i fall det skulle komma en bil. Men så fattade jag varför han inte gick rakt fram! Det var de feta vita stoppstrecket på vägen som han var rädd för! Haha, så vi sicksackade fram och gick nästan ner i diket för att undvika de hemska strecken... Hade det inte varit risk för att bilar hade kommit i full fart hade jag sett till att han gått över strecken, men nu ville jag helst att vi skulle hamna i säkerhet på andra sidan :p På vägen hem satt jag av innan stora vägen och ledde över honom, då var dom inte riktigt så farliga... Men han var fortfarande misstänksam :p

Jag älskar att cykla! Det är så jäkla skönt. Har cyklat ut till Wille (som står i Näs) ett par, tre gånger nu och det är liksom... Avkopplande. Det är inte långt heller, tar kanske 15 min att cykla. Och när man kommit förbi Björnes Backar så är det härlig asfalt som man rullar bra på ^^ Och så är jag glad att min bike är fixaad!

Förutom att rida så har jag även jobbat 11-17 idag. Segt som fan, men det går ju. Och när jag kom hem från stallet så kom mampa, Oskar och hans flickvän Erika hit och hälsade på katten. Mamma har ju träffat henne, men då var hon så skygg :p

Imorgo blir det också jobb. 11-19 om jag minns rätt. Yeää......

Puss

Kommentarer
Postat av: mary

haha japp.... :D skitfult =D

på måndag börjar jag jobba igen... =/ pussis

2009-08-13 @ 23:19:57
URL: http://miamariamaruska.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0