monumenttävling

Idag har det varit monumenttälvling! Vi gjorde ju som sagt färdigt vårat monument igår. Våran klass samlades vid 10 för att äta en gemensam frukostpicknick på skolgården. Det var mysigt, men det var så kallt ute! Blåste väldigt mycket, vilket var synd. Vi satte oss i kafeterian för att värma oss en stund, men jag gick ut lite senare för att vakta monumentet medans Sandra och Veronica skulle göra lite ärenden. Elin joinade och vi låg och frös under några filtar, medan vi såg hur fler monument etablerades på skolgården.

Det mest uppseendeväckande monumentet måste ha varit Lärlings! Killarna där går ju på Bravur och bygger ställningar, så de slog ihop lite pinnar. Sedan går det även två tjejer, bland annat Mia, som rider. Tror ni inte att de tog dit en vit islandspålle och släppte i den lilla ställningshagen killarna monterat!? Haha, så söt!

Vann gjorde i alla fall en av NV-klasserna, tror att det var B. Dom hade gjort en stor DNA-spiral med tre kronor längst upp. på andra plats kom HR som gjort en stor, TUNG, tårta i betong eller något sånt. Och på tredje plats Teknik, de hade gjort märket på deras studentmössor med datakablar, linjaler och andra saker från Teknikprogrammet. Fiffigt. Min favorit var dock Medias stora kamera!


Ekonomi (nästan hela klassen) med vårat guldmyntsmonument! Ser dock inte så snyggt ut på bilden, men det var riktigt läckert ;)

När tävlingen var slut åkte jag, Anna, Sandra och Veronica till McDonald's. Jag och Anna åt lite mat, mumma. Det hela slutade med att vi satt där ett bra jäkla tag, Veronica gick på en musiklektion och vi käkade en glass och babblade på. Tillslut rörde vi på oss och tog med oss en stor kartong från McDonald's (till våran dans!) och hämtade upp Veronica. Vi åkte hem till Sandra och de gjorde klart lite moves till dansen! Blir superbra :)

Nu sitter jag hemma och laddar upp bilder från brännbollen och idag på bilddagboken. Det verkar inte gå lika segt som det gjorde förra gången, vilket är bra. Jag är så jävla trött, jag vill sovaaa... Kanske ska sova en stund innan jag ska möta Dado när han slutar? Fast då orkar jag väl aldrig kliva upp när jag måste gå... Haha. Lika bra att vänta med att sova.

Ni får kolla min bilddagbok - http://rainecolinde.bilddagboken.se för att titta på alla bilder :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0