nostalgi&minnen



Hittade en skiva med bilder som jag haft på en annan dator en gång i tiden. Från vänster till höger:
1. Amorina
2. Betty Boop
3. Bianca (eller nuvarande Chardonnay)
4. Mältorps Birdcherry Brunch "Bumsan"
5. Diana
6. Elvira Madigan
7. Festis
8. Iza
9. Karlo Lysemose
10. Knaggen
11. Partilla.
12. Rusty

Sedan är det fler små pållar som jag önskar att jag hade bild på. Jag kommer ihåg när det nästan varje vecka kom en ny häst till ridskolan och alltid var det lika spännande att få se hur den var och så alltid en önskan om att få rida den. Och när man hörde att det skulle komma en ny häst, stod man alltid där och väntade på den. Ville vara först att se den, kanske klappa den och se hur den regaerade när den såg alla andra hästar. Hihi, jag saknar det där så mycket! Stallet, varje dag. Och borsta, mocka, sopa, gnugga, putsa och allt vad vi nu gjorde... Drömmen vore om någon frågade om man kunde mocka åt deras häst. Mocka åt en privathäst - då kände man sig duktig!

Känns lite tönt-fint. Alltihop! Gud vad jag... Saknar! Någon som känner igen sig, av mina kära hästnördar?



Sommaren 2004. Jag och Erika i Junsele med hyrhästarna Bellman (brun) och Madicken (vit). Aah, vilka mysiga 4 veckor! Och året innan var det Fido och Madicken. Och året innan det bara Madicken. 2005 - Madicken och Chardonnay. Hihi. Mysiga bilder! Fast på den sista bilden så kan man inte tro att det är jag, själv tycker jag att jag ser ut som en vältränad anorektiker, haha! Så jäkla smal jag var! För att jag växte en mil om dagen (men jag åt för fem karlar). Jag skulle ge mycket för att få uppleva en sånhär sommar till... Åh, ja.



Och här har vi lite roliga bilder på galna människor... Haha!

Låångt inlägg, men det är väldigt intressant och varje bild är värd att klicka upp! Puss!

Kommentarer
Postat av: lulu

finafestis!

2008-12-15 @ 17:53:57
URL: http://luluhanstrom.blogg.se/
Postat av: Mia

Jag känner ingen mig i dina hästnördstankar =)

2008-12-16 @ 09:38:35
URL: http://knasboll999.blogg.se/
Postat av: sara o lollo

min söta diana!

/ sara

2008-12-16 @ 15:47:29
URL: http://intesaraolollo.blogg.se/
Postat av: jenny

fina fina bumsan! och bilderna där nere ska vi inte prata om ;)

2008-12-17 @ 17:50:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0