happy!

Vi hade ingen filosofi efter dansen idag, så då passade jag på att skriva några filosofiuppgifter. Hann med tre stycken och det var mitt mål idag, så jag är nöjd! På textkommunikationen så redigerade jag min artikel lite, jag visste inte att vi skulle göra den i InDesign när jag mailade in den. Men jag behövde inte ändra något i själva artikeln, för min lärare tyckte att den var mycket bra. Jag fick även veta resultatet på provet vi gjorde i fredags - MVG! Jag sa ju det :) Jag är så duktig, blev så glad! Hon sa att min redigerade artikel såg jättebra ut (jag la dit en faktaruta och en bild) men att jag antagligen kommer att få göra lite extrajobb med den för att jag var först med att lämna in den. Hon var rädd för att jag skulle hinna klart med hela kursen till jul ;)

Nu har jag tränat några gånger på mitt svenskatal. Känns lite dumt att snacka rakt ut i vardagsrummet, men det finns ingen jag kan öva inför. Och tiden ligger på 4,30-5 minuter beroende på om jag tar med vissa saker eller inte. Talet ska alltså vara 5 minuter, så jag har lyckats rätt bra med tiden! Tänkte försöka utveckla mitt avslut lite, för det känns rätt avklippt just nu. Annars tror jag att det kommer gå rätt bra, bara jag tänker på att prata lugnt så att jag inte snubblar på orden eller virrar bort mig.

Det är roligt att prata med sina lärare på msn, haha! Frågade filosofiläraren när vi skulle få veta på vilket betyg vi låg på, och han sa att jag låg på ett solklart VG! Det är jag nöjd med, hade inga högre förväntningar :) Men jag har ju fortfarande tid på mig att bli ännu bättre om jag känner för det!

Lite spökkväll då!
Jag fick då den roliga uppgiften att grilla! Jag och Dado har aldrig lyckats grilla utan några incedenser... Och i fredags kunde jag ju konstatera ute i kylan att det måste vara mig det hänger på? Jag använde upp två tändstckspaket och lyckades inte få fjutt på kolet. Sedan blev jag uppläxad av två mycket yngre tjejer som suckade och sa "Jamen så kan du ju inte göra!" och helt plötsligt brann det för fullt och kolet började att glöda. Men då var ju inte paniken över, för jag skulle grilla runt 50 hamburgare på bara några få minuter... Men barnen fick vänta och tillslut så hade jag matat varenda unge. Pust!

Sedan tänkte jag åka hem, men jag hörde talas om lek i ridhuset och blev på G! Speciellt på bomlängningen, jag innehar rekordet just nu! Sedan att jag är dubbelt så stor som barnen räknas väl inte som fusk? ;) Fick i alla fall en hel fanclub och det är alltid roligt.



Lovisa har tagit några bilder :)

1. Pizza! 2. Barn redo att gå till spökstigen..! 3. Under hökens vingar kom! 4. Bomlängning! 5. Lek. 6. Ramlat! 7. Under hökens vingar kom! 8. Bomlängning - kort i början! 9. Funderar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0