pluggis

Tänkte bara ta en paus innan jag byter ämne. Idag fick vi veta att vi skulle ha taldelen i svenska nationella provet om två veckor, vilket skapade uppror i våran klass. Ja, vi har en del att göra dessa två veckor innan lovet: prov i internationell ekonomi, prov i textkommunikation för min del, inlämningsuppgift i psykologin och så fick vi det här. Jag kände dock ingen panik alls när hon presenterade datumet för talen, vilket jag blev väldigt förvånad över! Annars brukar jag känna stressen komma som med ett brev på posten och jag blir helt stirrig. Nu satt jag bara och tänkte "Jaja, det är inte hela välden och vi får ju dessutom lektionstid till att förbereda oss". Snacka om att jag gillar mitt nya jag!

Nu har jag suttit och skrivit ett PM till talet. Tänkte visa läraren nästa svenskalektion, sedan kan jag börja utforma själva talet. Kom upp några frågor när jag satt och skrev det, så det känns som att det är bäst att reda ut dem innan jag börjar kladda ner talet! Det ska vara ca fem minuter och vi blir dessutom uppdelade i små grupper med de vi brukar sitta med. Men jag sa att för mig spelar det ingen roll i vilken grupp jag hamnar... Känns inte som att det spelar någon roll för mig faktiskt!

Den här dagen har varit super! Vaknade och var inte alls lika trött som jag brukar vara. Kallt ute, men det var uppfriskande att gå till skolan! Vi hade internationell ekonomi, som rann ut i snack om skolan, lärare och elever. Sedan hade vi en lååång lunch från 09:20 till 12:00. Vi hade ingen psykologi, så under den tiden pratade jag med Dado, åt lunch och pratade sedan med Dado igen! Jag, Anna och Cissi gick ner på Hemköp för att ladda upp med lite gott till filmen vi skulle se på religionen. Åt dock en hel del på svenskalektionen innan, haha! Vi hann i alla fall halva Passion of The Christ på religionen och vi avslutade mitt i det äckligaste. Erika och Anna gick och poppade popcorn i personalrummet innan filmen, haha. Sa jag att vi var normala? Jag lyckades spilla lite dricka också, duktigt!

Tråkigast idag var att jag inte fick äta lunch med Ida-Carolina af Lejonhufvud :( Men imorgon, då ska det nog gå!

Gick hem med världens magont (jag kommer aldrig att lära mig :) och nu har jag som sagt pluggat! Ska fortsätta alldeles strax med internationell ekonomi och senare lite företagsekonomi också. Jag är very good!

IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIHHHH! Jag är helt sprallig och det är ett under att jag kan koncentrera mig på något över huvudtaget! Imorgon! Omg, det kommer att vara en helt tossig dag! För det är dagen före DAGEN!

Byebye for a while, fellows! / Olivia af Silfvergrip

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0