Lemon!

Dagens 11-19:30 pass tog nästan död på mig. Alltså seriöst, jag förstår inte hur en människa kan dra ur mig så jävla mycket energi genom att bara visa sig! URK. Tur att jag hade Jenny att fördriva tiden med :p

När jag äääntligen hade slutat fräshade jag till mig och drog till Idahoo som fyller 19 år idag! Wihoo :) Käkade lite tårta och hade kul åt ankan Sigurt (eller Seagurt ;). Det var myshhee trevlish. Åkte hem vid nio och var mycket hunrig, men eftersom jag inte orkade laga något avancerat så blev det makaroner med svartpeppar och ketchup! Haha :p

Imorgon jobbar jag igen, 10:30-15, kanske till 16. Efter det ska jag åka ut till LEMON! Ska rida antingen på banan eller ut, får se vad vi är på för humör! Var jättelängesedan jag hälsade på henne... Och snart flyttar hon :( Det måste vara fint väder, då ska jag ta några fina bilder på henne! Ska även dit på torsdag också :)

I morse åkte jag ut till stallet till 07:45 ungefär, solen lyste genom ett härligt dis och gräset var vått. Det kändes så friskt! Red Wille på banan och det gick verkligen jättebra! Trodde att han skulle vara lite jobbig då han inte gått så mycket de senaste dagarna, men icke! Jobbade med att korta och länga steg i skritt och trav och traven blev riktigt härlig ^^ I galoppen lät jag honom galoppera på lite, kul tyckte han :) När jag var klar kom hovslagaren och medans han skodde Manne fixade jag klart med Wille och sedan var det hans tur. Stod och höll i honom hela tiden och han skötte sig mycket bra, blev dock lite rastlös och otålig mot slutet och gav mig ett litet tjuvnyp i axeln :p Haha. Sedan fick jag skynda hem och göra mig redo för jobb, som sagt.

Nu tänkte jag faktiskt ta och lägga mig. Jag insåg när jag var i stallet i morse att mornarna verkligen är den härligaste tiden på dygnet. Allt känns så orört och nyvaket. Och så är man oftast ensam då också.

Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0