bra dag

Trots att jag har varit lite tjurig över att måsta jobba när det är så fint väder, så har det ändå gått bra. Dagen flöt på bra och sista timmen stod jag i köket och då blir jag liksom... Stimulerad, eller något, på ett annat sätt och då går tiden mycket snabbare! Under min rast satt jag ute på baksidan och käkade min lasagne och höll på att smälta bort i solen. Snackade med Malou och hon inspirerade mig sjukt mycket till att åka ut och resa! Eller åka som Au Pair. Det vore väldigt coolt faktiskt och när vi satt och pratade så insåg jag mer och mer att Härnösand is not the place to be. Här och nu lovar jag mig själv att inte bli fast här, det finns en hel värld och se och dörren står öppen för mig :)

Eftersom det var minst 100 grader på McDonald's blev jag under dagens gång sjukt badsugen! Jag försökte få med mig Ida, men eftersom hon uttryckligen "hatar att bada" så ringde jag till Anna Marie Erika Simsalabim Hushållspapper Tågestad. Hon hade suttit på en stekande buss hem från stugan, så hon ville bada! Klubbsjön blev det och aah vad skönt det var! Först lite kallt såklart, men sedan simmade vi omkring där ute på sjön utan att frysa. Mysigt med kvällsdopp :) Och roligt att träffa den lilla Lurken, jag saknar liksom henne.

Och vet ni vad jag kom ihåg att göra imorse? Ringa vårdcentralen! Utan att lägga in påminnelse på mobilen ;) Pratade med en sur-jävla-kärring. Men jag fick en tid på tisdag och det var ju bra, trodde att det skulle dröja. Men liksom, bli lite trevligare vaa... Bara för att du inte lyckades bli doktor :p Jaja, hur som helst känns det bra att ha fixat en tid nu. För idag när jag kom till jobbet ville jag bara gråta, så ont hade jag :(

Nu sitter jag och lyssnar på musik. Är mätt efter tacopajen som jag lagade ikväll :) Gottgott. Sitter och filurar lite, som min kusin brukar uttrycka sig. Lyssnar på musik... Ser hur mörkret kommer. Okej, det där lät nästan demprimerande, men jag menade liksom att det blir mörkt ute :p Funderar på vad jag ska hitta på imorgon, är ju ledig i helgen! Vet bara att jag och Elin ska till Sandra på kvällen för mat och myskväll. Kanske ska ta och åka och bada imorgon då? Ska ta och hitta en strandkompis :) På söndag då... Då måste vi handla. Om jag inte gör det imorgon. Är liksom lite brist på föda (inte bra!). Får väl ge mig ut på jakt, typ hos mamma och pappa kanske. Hehe :D

Kan inte sluta längta till måndag! Det ska bli så roligt att rida :) :)

Nu ska jag fixa lite i köket! Toodiloo.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0