Hårresande

Igår fick jag skatteåterbäring! 1058 kr, ett studiebidrag bara sådär. Härligt, då kanske jag kan köpa något att ta på mig när skolan börjar? Och en present i tid till Ida? Oliv loves money.

Nu är jag nydushad och fräsh som en nyponros... Säger man så? Mitt hår är ovanligt mjukt, blankt och platt idag. Stirrade extra mycket på min utväxt när jag stod och granskade mig i spegeln. Jag har alltid tyckt att den ser så mörk ut, men nu när den vuxit ut lite mer så ser den nästan ljus ut. Mörkblont? Dock ger det blonda håret en sån stor kontrast så det är svårt att avgöra. Den som lever när min riktiga färg är utväxt får se... Jag funderar på att inte göra något med håret, bara låta det växa. Men det är nog inte så snyggt med en mörk kant runt hela huvudet så småningom? Jaa, jag får se... Jag känner dock för att vara mörkare på hösten och vintern. Förra året hann det bara gå ett par dagar i skolan innan jag gjorde en impulsfärgning och mitt slingblonda hår blev... RÖTT! Ja, såhär:


Jag lipade i timmar efter det resultatet, ända tills Elin övertygat mig om att det visst var snyggt. Riktigt så ska det inte bli i  höst... Isåfall siktar jag med på en varmare chokladbrun färg.  Koppar-röd-orange ska jag hålla mig ifrån... For a while. Fast såhär i efterhand tycker jag att det var riktigt coolt ändå. Redhead Oliv, liksom. Inte alla som skulle göra något sånt! Slutade dock med att jag fick klippa av mig håret för att det var helt förstört efter tre permanenter, två toningar och två slingningar... En klippning som jag definitivt ångrade då (so ugly!), men som gjorde susen för mitt slitna hår.


Nu är det såhär jag tillbringar mina hårdagar... Blond. Med en extra touch av utväxt!



I'm just too cool for ya' anyway!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0