Random

När jag gick hem från jobbet idag så mötte jag en kille runt ett gathörn, som såg precis ut som min granne. Och eftersom han dök upp så hastigt så hann jag inte titta mer på hur han egentligen såg ut. Så lilla jag klämmer fram ett sånt där jag-känner-ju-typ-dig-du-är-min-granne-HEJ! Bara det att när jag sa det så insåg jag att det inte var han! Han sa förvånat hej och tittade på mig som om jag inte vore riktigt klok.

Med stor förståelse.

Trodde att jag skulle få vara ute i regnet när jag var i stallet efter jobbet, för tidigare på dagen var det mulet och det droppade till och med lite. Men till min stora förvåning - det här har nog aldrig inträffat förut - så blev det klar himmel och sol! Brukar aldrig vara fint väder när jag slutat och ska vara utomhus. Tömkörde Malle en kortis i ridhuset, jag har inget tålamod till att göra det ordentligt längre. Knappt att rida ordentligt, blir mest bara att jag "rider igenom" alla gångarter tills det känns bra - vilket inte brukar ta så lång tid på Malle. Jag vet inte vad det är, jag är väl helt enkelt less. Less på allt som tar tid från mig. Jag skulle vilja nollställa hela mitt schema och sedan från början plocka dit de saker jag vill göra.

Det gäller även basketen. Jag hade tänkt att träna fler gånger den här veckan, men... Jag känner mig inte lika motiverad längre. Inte lika sugen. Det kommer att bli så jobbigt och jag är inte beredd att ge all min tid åt endast skola och basket. Basketen kommer att ta upp 4-5 timmar med resa och träning varje dag. När ska jag hinna plugga? Vara social? Sova? Jag orkar inte det, jag kommer inte att klara det. För jag vet mycket väl hur mina andra höstterminer har varit... Så jag får se hur jag gör, men antagligen så tackar jag nej. Det känns jävligt surt, det är ett utvecklingslag som de plockar spelare till damlaget ifrån. Det är min enda och sista chans till att bli riktigt jävla bra. Men, ibland måste man välja. Även fast det svider.

Nog med tänkande...

Dado och jag sitter som vanligt nu för tiden med en varsin laptop i knät. Vi käkar glass och godis och blir sådär feta som man blir när man käkar sånt. Men nu har jag så jäkla ont i magen, så de blir inget mer sådant för mig. Vi köpte förresten de där nya Coca-Cola sorterna med Green Tea och Vitaminer. Vitaminerna smakade, tyckte jag, som vanlig Light. Men Grean Tea - det smakade och luktade ÖL! Vidrigt! Nu vet jag vad jag inte ska köpa mer iallafall...

Min kusin ringde nyss och sa att hon krockat med ett rådjur. Duktig kusin!

Och en jävligt cray och glad Idahoo ringde för en stund sen - ja hon var glad hon! Åh, jag är så glad för hennes skull! Det förtjänar hon verkligen.

Stötte på världens trevligaste personal på Statoil idag också, om man får vara ironisk. Surpuppa.

Nä, nu ska jag... Ja jag vet vad jag ska göra! Muhaha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0