another day

Jag förstår inte hur dagar utan någon kan gå så fruktansvärt långsamt och dagar med någon alldeles för snabbt? 26 dagar av 123, eller hur var det? Men det som är bäst av allt är att tiden har gått och nu är vi snart i mål! Jag trodde inte att det skulle gå såhär bra faktiskt, trodde att det skulle vara så jävla jobbigt. Och ja, det har det! No shit, men när jag menar jävligt jobbigt menar jag den apatiska stilen. Och fan heller, jag har inte varit apatisk! Tvärtom väldigt produktiv och jag har skött skolan som en ängel och mycket har varit kul! En hösttermin är snart över och det här är inte vilken hösttermin som helst - det är min sista för gymnasiet!

Det skrämmer mig hur snabbt tiden går. Och hur alla förändras. Jag har en lång tid gått och tänkt tillbaka på allt jag gjorde förut, hur livet såg ut då. Och ibland blir det så starka tankar så att det blir väldigt känslosamt. Jag ångrar vissa saker, jag saknar vissar saker och framför allt människor som stod mig nära. Speciellt en person. Vi har gjort så mycket och jag vet att det är jag som förstört det. Kanske inte förstört, men det är jag som inte finns där längre. Och jag vill så gärna komma tillbaka, kan jag det? Jag vill springa runt överallt, leka och vara jävligt tjurig. Tornado. Kommer du ihåg? Kan vi få vara vid ån och köra lopp med Raketsprutt och de andra? Kan vi ligga på golvet och rita tusen och åter tusen hästar? Kan vi... Kan jag bara få vara där en liten stund till?

Samtidigt sitter jag inte här och ångrar att saker blivit som det blivit - för se! Det har ju bliviet helt perfekt! Och jag tänker i vilket fall inte ångra något, för det är så fel att ångra sitt liv. Jag saknar bara något och det är väl normalt?

Det ska bli tråkigt att gå och lägga sig ensam i sängen nu. Men det är knappt 16 dagar kvar och det kommer att gå snabbt. Och jag känner på mig att morgondagen kommer att bli helt fantastisk! Jag har tänkt på det hela kvällen - fan vad bra min dag kommer att bli imorgon! Jag kommer att vara trött imorgombitti, svära och spotta, men så snabbt jag vandrat iväg till skolan så kommer humöret att bli bra. Det är kallt som tusan ute, över 10 minus senast jag kollade. Jag hoppas att det är så imorgon också! Slutar 13:25 och då ska jag ner på stan och fixa lite saker. Och lite senare ska jag och Ida placera oss på något ätbart ställe och umgås. Det ska bli kul!


I see the girl I wanna be
Riding bare back, care free along the shore
If only that someone was me
Jumping head first headlong without a thought
To act and damn the consequence
How I wish it could be that easy
But fear surrounds me like a fence
I wanna break free
All I want is the wind in my hair
To face the fear but, not feel scared

Wild horses I wanna be like you
Throwing caution to the wind
I'll run free too
Wish I could recklessly love, like I'm longing to
I wanna run with the wild horses, run with the wild horses

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0