December morning.

Cold as the northern winds
In December mornings,
Cold is the cry that rings
From this far distant shore.

Enya - Exile


Idag regnar det tack och lov inte! Tänk om det kunde ha varit någon minusgrad igår? Då hade det snöat hela dagen, men icke.

December. Första jäkla december idag! Nedräkningen till jul har börjat. Jag skulle vilja ha en chokladkalender. Kanske måste köpa en sån idag..? Snart är det Lucia också. Jag skulle hemskt gärna vilja gå på Luciashowen på ridskolan, har inte missat en sådan på flera år. Men den börjar 15 och jag börjar 16. Funderar på att kolla om någon vill byta, ska kolla det när jag kommer hem från Göteborg :)

Har suttit på suckskrattat åt alla korkade människor på bilddagboken efter att jag la upp de omgjorde bilderna igår. Jag skrev klart och tydligt under bilden att det var Lightroom jag använt mig av. Ändå får jag kommentarer där folk ska vara duktiga och säga "Photoshop lr?" eller "Bara Lightroom? I RAW förmodar jag?" MEN NEJ! BARA Lightroom! Annars hade jag väl skrivit det också! Sen var det en tjej som... Ja;

Hon: Hur fixar man en annan hårfärg?
Jag: Jag använde Adobe Lightroom och testade mig fram, har aldrig gjort det förut.
Hon: Aha okeiii, oj men det funkar inte hos meii :(
Jag: Har du Lightroom då?
Hon: Hehe nej jag har inget :(

O.o Den bästa kommentaren var nog (om mitt hår) "Ere gjort i photoshop eler är det färgat på riktigt?" haha.

Nåja. Jag var duktig och klev upp 7 idag också! Jag hade ändå inte sovit så mycket... Gick och la mig strax efter 10 och höll på att somna. Men så blev jag kissnödig och var tvungen att gå upp... Sen frös jag så mycket att jag inte kunde sova. Och Dado som sa "jag kommer snart! 10 minuter" tog två timmar på sig att komma, segpropp. Somnade tillslut vid halv ett kanske, kände mig inte trött fast ändå trött. Men här sitter jag i alla fall! Proppad med havregrynsgröt, fiberhavregrynsgröt till och med ;) Råkade köpa "fel". Funkar ju det med..

Mipmip, idag ska jag försöka få lite vettiga saker gjort!

Kommentarer
Postat av: Dess

Du är verkligen jätteduktig Olivia! :)

2009-12-02 @ 00:44:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0