Isbil.

Det gick inte så smidigt som jag ville att åka till stallet. Bilen var nedfrusen till en isbit och jag fick inte ens i nyckeln i hålet! Och när jag väl fick det så gick det såklart inte att vrida... Suck. Gick runt bilen och insåg att passagerar dörren stått i solen så jag kunde få upp dörren, yey! Kravlade mig över till förarsätet och försökte låsa upp inifrån, men det ville sig inte. Startade bilen och drog på full värme och skulle gå ut och göra något av isrutan.

Kravlade mig ut och insåg att jag inte har någon isskrapa och orkade verkligen inte gå tillbaka till lägenheten bara för det... Så man tager vad man haver - i det här fallet ett trasigt CD fodral, inget vidare redskap... Tillslut la jag handen på rutan och väntade till det började smälta, det funkade! Sen att min hand blev en isbit är ett annat problem :P Och finally kunde jag bege mig till stallet! (Fick kravla ut där också eftersom dörren fortfarande jäklades).

Ridningen då... Ja, jag hade nästan glömt bort att jag inte kan sitta ner i traven på Amo, knappt rida lätt, haha! Jag kämpade, men min usla kondis och ickeexisterande ridmuskler sa no no no! :P Det blev inget långt pass, men då jag verkligen försökte anstränga mig kändes han rätt fin då och då :)

Nu har jag ätit resterna av köttfärssåsen, så jäkla gott ^^ Sitter här och fryser, brr... Jag är inte så sugen på att gå på stan just nu faktiskt. Jag ska ju inte göra något speciellt egentligen, kan lika gärna ta det imorgon eller i Göteborg!  Wiiee!

Men men, något ska jag ta och göra nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0