(miss)lyckad lasagne

Blev så jäkla hungrig för en stund sedan (många brukar ju tappa aptiten när de har feber, men inte jag inte!) så jag tog och lagade lasagne!

Jag slog i vanlig ordning upp receptet på internet och när det var dags för ostsåsen kollade jag snabbt på måtten - 7 dl mjölk och 4 msk mjöl. Bara det att jag läste 4 dl mjöl... Så stod jag där och väntade på att mjölken skulle tjockna och koka lite, så att jag kunde hälla i osten. Men det är bara fullt med klumpar och det var inte alls som vanligt... Gick till datorn och läste 4 msk mjöl. Jahapp. Bara att hälla ut och göra om då :p Den andra gången lyckades jag med ostsåsen, men kastrullen blev dock kolsvart i botten :( Det är så jävla jobbigt att stå och skrapa ju... Nåja, resultatet blev hur som helst gott, dock lite löst. Men men, gott som sagt!

x

Mamma kom även med jordgubbar och Alvedon! Haha :D Nu ska jag ta varannan jordgubbe och varannan Alvedon... Typ.



Wiie. Nu ska jag rensa dem och sedan slå mig ner framför TVn. Vet inte hur jag ska sitta eller stå för att min rygg och nacke inte ska värka så fruktansvärt :( Sedan skulle jag nog behöva en dusch, mitt hår är som ett fågelbo av hårspray. Och efter alla kallsvettningar jag haft under dagen så känner jag mig inte så fräsh.

Wihoo, undrar när Dado kommer hem? Han skulle träna efter att han slutat så det dröjer nog en stund till i alla fall.

Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0