torsdag!

Det känns mycket roligare att gå till skolan när man inte behöver vara där så ofta! Klockan 14 ska jag ha prov i webdesign, spännande. Har ingen aning om hur svårt eller lätt provet kommer att vara, men jag hoppas att mina kunskaper räcker. Kanske skummar igenom det hela innan jag drar. HTML står i alla fall för Hyper Text Markup Language. CSS står för Cascading Style Sheet, eller stilmallar på svenska. FTP står för File Transfer Protocol. Anfang är en bokstav med större typsnitt i början av ett stycke. Han som skapade HTML, eller Internets websidor, heter Tim Berners-Lee och det var 1991. Seriffer är de små fötterna på vissa teckensnitt, tillexempel Times New Roman. Japp, nu har ni fått en liten lektion i det jag pysslar med! Coolt att jag kunde allt det där utantill ändå. Det här provet blir småpotatis :)

Sitter och lyssnar på Lady Gaga ft. Space Cowboy & Flo Rida - Starstruck - mycket bra!



Var ute och gick i solen i morse, så skönt! Nu ser det dock ut som att solen byts ut mot ett stort moln :( Hoppas att det inte blir regn bara. Fast jag ska väl inte göra något mer ute förutom att ta mig hem och från skolan. Efter provet vet jag inte riktigt vad jag ska hitta på! Ska nog plugga lite småföretagande i alla fall. Musikuppgiften gjorde jag igår! Haha, den går ut på att byta ut filmmusiken till en scen och det är sjukt vad kul man kan ha åt det ^^ Tänk er själva; en fightscen ur Sagan om Ringen och så Super Mario sound när han har stjärnan. Joru! Och mitt andra låtval är ett soundtrack ur Kill Bill, The Whistle song. Med den musiken blir scenen creepy. Höhö!

Mmh, efter min banan nyligen så blev jag sugen på ett äpple! Det ska sätta tänderna i nu... Och vad fan är det för snack om att frukt nu skulle vara onyttigt!? Snacka om att allt som sägs och skrivs har dubbelmoral. Jag har slutat lyssna på allt som heter dieter och tillexempel det där med frukten! Liksom... Tallriksmodellen ftw! Ikväll ska jag och Dado göra egen pizza ^^ Fast vi fuskar lite med en färdigjord deg ;)

Pözz!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0