Andfådd efter några varv i trav...



Det har kommit mer snö! Känns konstigt. Av någon anledning tycker jag att det nyss var sommar och studenten... Konstigt hur man kan uppfatta tid ibland :p När jag kom till stallet började jag med att rida Wille i ridhuset, gick väl okej. Han hade inte gått sen senast jag red honom så då kan jag ju bara förvänta mig en häst med överskottsenergi. Försökte i alla fall rida frammåt i galoppen så att han inte blir så kort och "uppåt", lyckades kanske inte så bra men jag försökte som sagt... Ska rida imorgon också, men då hinner jag kanske inte rida i ridhuset innan det blir upptaget eftersom jag jobbar. Men vi får se :)

Mockade och gjorde mat åt både Wille och Upan under en timme det var upptaget i ridhuset, sen var det Upans tur. Och min fråga är då - kan man få träningsvärk av att rida lätt? I så fall är det risk för att jag har det imorgon :P Det RÖRDE sig där under kan jag säga, hej och hå. Inte vad jag är van vid direkt :P Har absolut inte den ridkonditionen, så jag red inte så länge för jag blev andfådd och trött i benen... Haha. Men jag jobbade mest med att känna efter lite, har ju bara ridit ut på han en gång förut. Gjorde lite galoppfattningar från skritt i båda varven och det kändes bra :)

Nu har jag duschat, jäkligt skönt. Kan stå hur länge som helst i skållhett vatten!



En söt Wille när jag skulle ta in honom från hagen ^^ Förresten så blir jag nog inte hästlös när Wille flyttar, jag tror det ordnar sig. Tur det :)

Nu ska jag ta och klä på mig och sedan får jag se vad som händer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0