Fredag.



Sista gången jag red Wille på ett tag då. Ett ganska långt tag faktiskt. Red i ridhuset, han var som vanligt lite spänd och jobbig i början men skötte sig i alla fall. Det kändes inte så bra den första halvtimmen och jag tänkte ge upp och gå in i stallet, men så bestämde jag mig för att han ska bannemig gå ordentligt! Sagt och gjort, jag ställde krav och fick honom att koncentrera sig på bara mig och inte alla "spöken" runt omkring. Och wow! Fick några riktigt bra känslor i alla gångarter faktiskt, även om de bara varade i någon sekund. Men det kan man leva länge på :) Tänkte genast hur kul det ska bli att rida nästa gång och jobba vidare, men... Det dröjer. Känns tråkigt att det kändes så bra idag och så åker han imorgon! :(

Innan jag red fick han snösulor, så nu är han redo för snön i alla fall! Undrar när den kommer... Innan hovslagaren kom stod jag med ryktsten i 20 minuter och försökte få bort alla jäkla kissfläckar, lyckades ganska bra faktiskt! Han kommer väl se likadan ut imorgon men han var ju fin idag i alla fall ;) När vi var färdiga med allt skämde jag bort honom med morötter, vilket alltid uppskattas...

Nu har jag tagit en låång dusch med hårinpackning, pealing och hela köret. Luktade ovanligt mycket häst när jag kom hem, kanske beror på allt hår jag fick på mig när jag använde ryktstenen? :P Är lite hungrig så jag ska se vad som kan kokas ihop lite snabbt, orkar inte dra igång något stort just nu. Ikväll ska vi till mamma och pappa och käka tacos, det är min absoluta favoritmat har jag kommit fram till. Skulle kunna äta det flera dagar i veckan, men jag är rädd för att tröttna så en dag i vecka är lagomt ;) Ska städa lite här hemma också, vika in tvätten (som inte får hänga ifred på torkställningen när man har en kattskrutta som gillar att dra ner dom) och pyssla på med småsaker.

Har tänkt igenom filmen lite mer idag och kommit fram till att dom faktiskt har lagt till lite saker som inte är med i boken. Men det var inga saker som man satt som ett frågetecken och undrade vad fan dom sysslade med, utan snarare för att göra filmen lite mer spännande för de som inte läst böckerna. Gud vad jag ser fram emot Eclipse nu...

Annars då... Ja, nu är det 13 dagar kvar tills jag anländer i Göteborg och 14 dagar kvar till IDOL! Tänker på det varje dag, ska bli så kul! Fast jag är lite nojjig över tågbytet i el Stocolmo, kommer säkert hamna i helt fel stad. Hel fel land kanske. Haha, nejdå det ska gå bra. Är bara så skönt när man är två som är förvirrade, då har man ju någon i fall man skulle tappa bort sig. Och så funderar jag på vad jag ska packa med för kläder... Hm. Kanske borde börja på mina skyltar, en ska det stå MAMMA på och en ska det stå McDonald's Härnösand på ;D De ska vara i någon neonfärg och jag ska ha min paljettklänning på mig så att jag syns ordentligt... Hoho!

Näe, nu ska jag sätta fart!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0