Godmorgon!

Sagt och gjort klev jag upp klockan 7 ^^ Har ätit frukost och nu sitter Prada och jag och kollar ut genom fönstret. Den lilla snön och frosten som låg på marken igår är borta. Nu regnar det och ser inte alls mysigt ut. Går hellre ut i 10 minusgrader än i 3 plusgrader när det är såhär regnigt och fuktigt. Usch! Antar att det hör till att bo på kusten, men när jag var liten så var det ALLTID snö november-mars. Mycket snö! Vi byggde kojor, körde KittyCaten och behövde aldrig fundera om det var tillräckligt med snö i backen. Synd att vi har förstört miljön så mycket att inget är sig likt. Vi har ingen bra sommar länge heller. Mest regn och mycket kallare. Som att vi har flyttat till ett annat land.

Nåja, det kanske kommer tillräckligt med snö för att åka pulka några gånger i alla fall! Åka skidor i backen vetefan alltså, tycker synd om dom som jobbar och kämpar med det för att få det åkbart.

I natt drömde jag att jag blev jagad av Nazguls (svarta ryttare i Sagan om Ringen). Och sen skulle jag tvätta en bil men fattade inte riktigt hur man gjorde, men den blev ren. Och någon gång under natten fick jag och SPEI06 tillbaka ett prov på någon uppsats och alla fick flera sidor av kommentarer medans jag fick två rader. Jag hade skrivit om något övernaturligt och poetiskt (tror jag nämde Nazguls eftersom jag faktiskt blivit jagad tidigare) och kommentarerna var bara negativa. Jag som var så nöjd med den uppsatsen! Helt plötsligt befann jag mig i ridhuset och red på någon häst, det var hundar och fler hästar i ridhuset också. Det åskade som fan utanför, jag var såklart rädd. Sen befann jag mig i något slags läger, tror att det var Robinson. Och då "avslöjade" jag att dom inte alls bor i sina egenbygda skydd utan de hade små kojor i trähus som de fick sova i när de inte filmade.

Ja, så då vet ni det :P

Nu ska jag fortsätta glo ut på gården och höra regnet smattra mot fönsterbrädan...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0