Pimp my orange.

Dado och jag åkte ner till Coop när vi bestämt oss för att inte äta på McDonald's och inte äta fiskpinnar med mos (som var det enda vi hade hemma). Istället tänkte vi göra något så simpelt men gott som tunnbrödrullar, mmh, så vi plockade på oss det vi behövde och jag fixade nejlikor, apelsiner och ett rött band. Precis när vi kliver innanför dörren ringer mamma och frågar om vi vill äta lasagne hos dom... Och så blev det, vi traskade upp bland små snöflingor och det var skönt att slippa laga mat. Satt kvar en stund och åt pepparkakor, sen blev vi så trötta att det var lika bra att gå hem innan vi däckade helt :p

Pimpade i alla fall en av apelsinerna och hängde upp den i hallen ^^ Ska göra en till imorgon och hänga den i vardagsrummet. De luktar ju så gott! Och de är dessutom söta, som små planeter. Julplaneter!



Imorgon är det monday! Vad snabbt tiden går alltså... Några saker som står på att-göra-listan är:

* Vika in tvätten snyggt och prydligt i mina nyorganiserade garderober!
* Söka jobb.
* Kolla på förslag till plugg så att jag kanske kan söka i vår.
* Gå ner på stan och köpa nya ljus till adventljusstaken.
* Kolla busstider och vad jag ska ha med mig till Elin!
* Storhandla (köpte ju bara stuff till tunnbrödrullarna idag).
* Betala räkningar..

Och som sagt ska jag kliva upp klockan 7 imorgon! Jag känner mig motiverad, faktiskt! Tänkte gå en liten promenad också, var längesedan jag gick på en morgonpromenad. Mot sommaren var jag mer taggad, antagligen eftersom det var ljust då. Men mörkret kan vara helt underbart det också bara jag slutar tänka på monster (herregud, jag som kallar Wille knäpp med sina spöken och han är ju ändå häst!).

Nåja, eftersom jag är så trött nu ska jag lägga mig och läsa lite och sedan sovaa... Gud så skönt! (Notera att jag inte gått och lagt mig såhär tidigt på... Fleeera månader!)

Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0